Uppdatering i företagsprojektet ~ Mot miljonen

fredag 11 mars 2016

Uppdatering i företagsprojektet

Den här bloggens namn är egentligen helt utdaterat. Inte för att jag direkt uppnått det första målet utan för att mina intressen helt har skiftat sedan resan påbörjades för en massa år sedan.

Intresset idag är inte direkt att maximera sitt sparande utan jag lägger nästan all vaken tid som inte går åt till att ta hand om mina två barn åt företagande. Framförallt handlar det om sajten Matematikvideo.se som jag har drivit länge nu. Jag jobbar just nu 80 % med denna sajt och 20 % med lite annat krafs som är roligt att hålla på med och vi har fortfarande ett stort fokus på att utveckla material till de olika matematikkurserna. Jag är inte heller själv att jobba med detta längre utan vi är numera fyra stycken som är anställda på del eller heltid. Det senaste vi släppte på den sajten är en kurs som vi kallar Matematik Högstadiet och inte helt oväntat handlar om den matte man lär sig på högstadiet.

För oss är det här ganska nytt då vi uteslutande har utvecklat för gymnasiet och högskoleprovet tidigare. Väldigt roligt är det iallafall. :-)

(P.S är det någon som fortfarande har koll på denna blogg? Jag vet att jag inte har haft någon lysande uppdateringstakt direkt men lite kul vore det att se om det finns något intresse kvar...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag följer fortfarande bloggen. Finns med i min rss feed. Berätta gärna mer om företagandet (matematikkursern) om du har tid och ork.

Unknown sa...

Följer också bloggen. Tyckte det var roligt att läsa om en som brann för sin idé och ännu roligare att läsa om den utveckling du verkar ha haft på projektet.

inte miljonär än sa...

Kul att höra att det fortfarande finns något slags intresse kvar av den här bloggen :-)