Lite nyheter på sistone och en galet vild gissning om konjunkturen ~ Mot miljonen

fredag 29 november 2013

Lite nyheter på sistone och en galet vild gissning om konjunkturen

Inte har det blivit mycket skrivet på sistone i den här bloggen. Det är synd det för det är faktiskt något som jag till viss del saknar. Att kunna skriva av mig tankar och idéer kring ekonomi och aktier.

Även om jag själv inte är lika aktiv just här så är jag det på nätet med mitt företagande. Du som kanske har följt den här bloggen länge vet ju att jag startade en enskild firma för några år sedan med målet att kunna leva på den. Numera är den firman nedlagd och begravd. Det här betyder dock inte att jag slutat att vara företagare, tvärtom. Istället har jag startat två aktiebolag och låtit det ena bolaget köpa upp den enskilda firmans verksamhet. Hela processen med att lägga ner ett företag och att starta två nya var tyvärr ganska slitsam, framförallt för att jag själv inte kunde något innan om det praktiska kring detta. Nu har väl alla bitar fallit på plats och jag kan äntligen fokusera mer på det som jag tycker är mest roligt. Nämligen att utveckla och få AB:et att växa.

Annars håller jag koll på börsen på samma nivå som tidigare. Det är ju väldigt intressant att indexet har stigit så pass kontinuerligt under så lång tid. OMX Stockholm PI ligger i skrivande stund på 416,99 vilket kan jämföras med den förra toppen på 430 kring juli 2007. Oj oj. Det är verkligen så att man börjar fundera över att trycka på säljknappen för sina lite mer cykliska aktier. Försöker dock hålla mig lite till i tron att det finns några procent till att plocka under tidiga 2014.

Inga kommentarer: