Nya saker på G i mitt liv ~ Mot miljonen

måndag 29 augusti 2011

Nya saker på G i mitt liv

Det har blivit en del förändringar i mitt liv den senaste månaden. Bland annat är jag nu företagare på deltid och försörjer mig själv utan en trygg arbetsgivare.

Bland annat är det matematikvideo som är en del av detta tillsammans med ett gäng andra sajter. Det är kul att kunna bygga upp något alldeles eget. Tom med roligare än aktier även om aktievärdering på många vis ligger mig varmt om hjärtat. På matematikvideo har vi annars lanserat en helt ny sajt och det ingår nu fem olika kurser, bland annat Matte C och Matte D. Det har varit ett mycket långt utvecklingsarbete från oss på MatematikVideo som har resulterat i en helt ny sajt med en hel del ny funktionalitet. Bland annat en bra anpassning för smartphones. Tyck gärna till vad du tycker i kommentarerna.

Det skall också bli spännande (kanske lite skräckblandad förtjusning) att se hur det går att få ihop det ekonomiska som företagare. Är ju van vid en trygg anställning med alla dess fördelar. Tjänstepension, lönen den 27:e och trygga villkor. Nu skall jag delvis sköta det helt själv. Är ju även helt grön på att försörja mig som företagare även om jag hållit igång på hobbynivå ett tag.

Men man får hoppas och självklart jobba hårt för att det skall gå bra, och vem vet? Kanske en dag kör jag på det heltid...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Hoppas det går bra för dig.
Har sett sidan tidigare, synd bara att jag inte hade tillgång till den för några år sedan när jag pluggade matte på gymnasienivå. :)

Det ligger i min "bucket list" så att säga att repetera gymnasiematten, men studerar för närvarande på heltid på universitetet så det får väl bli ett senare projekt.

Hur som helst, vettiga priser och bra idé.

Lycka till!

Mvh Jonathan

john sa...

Hej

Ville bara säga lycka till med företagandet och hoppas allt kommer att gå bra!



Mvh //Ekonomisk Trygghet

Mats sa...

Jag tycker det är väldigt starkt att våga sig på något nytt, men det är väl egentligen enda sättet man kan växa på. Lycka till!!

Hälsningar
Mats

inte miljonär än sa...

Jonathan, John, Mats: Tack alla för lyckönskningarna, alltid bra med sådana för det lilla självförtroendet ;)

Ekonomikoll sa...

Lycka till med allt! Hoppas inte du lämnar ekonomibloggandet helt!

Kampen mot index sa...

Modigt att du satsar. Lycka till! Hoppas du inom kort kan ägna dig heltid med dina egna projekt :)

40procent 20år sa...

Tja!

Härligt :) Trevligt att det går framåt med hemsidan.

Nu när man har kollat länge på hur en snygg och enkel hemsida skulle kunna se ut så känns matematikvideo.se som en riktigt bra upplägg.

Enkelt översikt och navigering och samtidigt vet besökarna exakt vad de kommer att få för produkt tack vare gratis provfilmer.

Dessutom bra att du tar betalt från början, vilket kan vara svårt när man har börjat med gratis version direkt :)

inte miljonär än sa...

#Ekonomikoll: Det har jag inte tänkt att göra direkt, tycker fortfarande att det är utmanande och spännande att blogga om ekonomi. Dock är tiden inte densamma som för några år sedan ;-)

#Kampen mot Index: Vi får se var det landar, det krävs en hel del för att kunna försörja sig heltid på det trygghetsmässigt.

#4020: Tack! Ja det är nog ett problem många webbprojekt som börjar gratis drabbas av (spotify verkar klara sig undan..). Det är väldigt svårt att gå från freemium till betaltjänst helt enkelt.

Magnus sa...

Instämmer med övriga kommentarer. Lycka till!
Och, hoppas du fortsätter denna bloggen. Jag läser den med stor behållning även om jag sällan kommenterar. Många av dina inlägg har fått mig än mer intresserad av privatekonomi och jag har lärt mig mycket här.
Stort tack för det.

Lugn och Harmoni sa...

hej.
oj modigt att ha eget...