busy busy ~ Mot miljonen

tisdag 1 mars 2011

busy busy

Världens kanske tråkigaste blogginlägg. Ett som ondgör sig över att man inte har tid att blogga. Detta är tyvärr ett sådant men jag skriver det ändå får att vinka till och låta er veta att jag fortfarande finns kvar och ämnar fortsätta bloggande ett bra tag till.

I nuläget är jag djupt nere i utvecklandet av den sista kursen för matematikvideo som blir matematik E. Jag har nu på ett år och en månad gjort cirka 150+ genomgångar i gymnasiematematik så det skall verkligen bli häftigt att se verket fullbordat (tills GY11 slår till). Så nu försöker jag verkligen fokusera på att jobba mig in i den kursen och inte lägga för mycket tid på tex ekonomibloggandet eller annat som tar bort tid från utvecklandet och relationerna IRL.

Däremot så har jag en diger RSS läsarlista och läser säkerligen ett tiotal ekonomibloggsinlägg om dagen även om jag inte hinner kommentera särskilt mycket.

Läs också:
Problemet med (bra) idéer
Bara vackert
Margin of Safety - aktievärdering

2 kommentarer:

Sveriges mest Personliga blogg sa...

Hej! Jag undrar hur det går för dig? Ligger du över miljonen nu (som resultat av aktieinvestering)?

Jag har också stora mål. Men satsar på miljarden när jag är en 60 eller nåt... Men det är en annan historia, nu vill jag bara bli inspirerad och höra hur det gått för dig med investeringarna?

inte miljonär än sa...

Hej Personliga bloggen!

Jo det går framåt men är förstås ganska beroende på börsens uppgångar och nedgångar då jag viktar mycket av mina tillgångar i aktier.

Hur det går med miljonen? Jag är inte än där på ett tag i alla fall ;)