Oroligheterna och den sura börsen ~ Mot miljonen

tisdag 22 februari 2011

Oroligheterna och den sura börsen

Det är med både glädje och viss sorg jag följer utvecklingen i mellanöstern. Det är fantastiskt om länderna i fullt uppror i området lyckas gå en ljusare och mindre diktatorstyrd framtid till mötes. Inte särskilt roligt dock att följa hur man skickar stridsflygplan för att bomba sönder den egna befolkningen. Det är helt galet.

Börsen reagerar såklart med rädsla för vad som skall hända med det oljerika området. Detta också efter att rapportperioden inte riktigt motsvarat analytikernas orimligt ställda förväntningar och vi har nu fått en start på 2011 som varit minst sagt sur. Mitt innehav har i alla fall fått rejält med stryk i början av detta år. Hur har det gått för er? Jag antar att det enda man kan göra i detta läge är att vänta ut stormen och följa den fundamentala utvecklingen som kommer att ha det sista ordet som vanligt.

Tills dess får man förhoppningsvis glädjas över alternativt hoppas på att alla oroligheter verkligen leder till något positivt för folken i mellanöstern! Om det händer kan i alla fall jag leva med en sur börs ett tag till..

6 kommentarer:

nisse sa...

Man får hoppas att utvecklingen i arabstaterna löser sig.Innan det är klart kommer börsen att gå kräftgång.Vi får glädja oss åt dom kommande utdelningarna så länge.

guldbyxan sa...

Mina innehav surar också rejält. Jag undviker att logga in på depån för att se eländet. Nejdå, riktigt så är det inte, men så gott som allt har gått ner sedan nyår. Jag vet dock att fundamentan i mina bolag är bra, så det är bara att vänta.

Spartacus sa...

Jag ökade precis i Ratos. kursen har gått från 260 ned till nära 230. Sura börser ger bra tillfällen. :)

Carl P sa...

Ligger tungt i Bull OLJA senaste tiden har varit helt ok.

inte miljonär än sa...

Trevligt att höra lite granna åsikter om hur det går!

Själv så har jag som sagt haft en usel start på 2011 men likt nisse får jag hoppas på utdelningsglädje framåt ;)

Anonym sa...

minus 7,6 % sålde precis av en aktie med stor förlust... ..den stiger säkert imorgon :-/