Uppslukad och bankappar ~ Mot miljonen

söndag 17 oktober 2010

Uppslukad och bankappar

För tillfället har jag varit helt uppslukad på ledig tid av två saker. Dels har jag börjat bygga på ett eget wordpresstema och det har varit så kul att jag inte har kunnat släppa det. Jag fastnar lätt i i sådana saker och blir helt uppslukad av att lösa problemen som uppstår.

Sedan är jag inne i den mest utvecklingsintensiva perioden på länge för mitt matteprojekt som en stor del av min fritid spenderas på. Det har därför inte givits någon tid för att blogga om ekonomi särskilt mycket. Det är trist för jag ser det som en trevlig del av nätlivet och det är kul att skriva om aktier och ekonomi. Men man kan inte göra allt man vill göra alltid och eftersom det är min fritid vill jag gärna göra det som känns mest roligt och meningsfullt. Och det är att tota ihop ett wordpresstema just nu :-) Därav det ganska blygsamma flödet av inlägg här den senaste tiden.

Bankappar
Jag uppgraderade mitt mobiltelefonsinnehav i veckan och istället för en 6 år gammal samsung har jag en iphone. Ganska omgående börjar man att leta appar som passar sina intressen och ganska snabbt var Avanzas, nordeas och swedbanks appar nedladdade. Jag är ju kund till dessa tre banker. Aktier och fonder på avanza, lönen på nordea och företaget på swedbank. Jag har inte hunnit fördjupa mig i dessa appar något nämnvärt men det skall bli intressant att se om man kan effektivisera sin privat- och företagsekonomi med hjälp av detta. Det hade varit nice att kunna sköta räkningar och aktieaffärer via mobilen på väg hem från jobbet ;-) Eller varför inte med iphone och lite trevliga tillbehör till iphone 4.

Nu skall jag fortsätta fixa lite med css:en till wp temat, kan man ha trevligare en söndag eftermiddag?

Läs mer:
Ipad tillbehör

7 kommentarer:

Mama sa...

Jag har kört Opera Mini på min gamla Sony Ericsson T850 eller vad den heter, i tre år. Före det en annan SE-telefon som också funkade bra. Jag loggar in på min bank (Swedbanks mobilsida) och Nordnet utan problem. Förr hade Nordnet en mobil-sida som jag använde i början på 2000-talet, men den togs bort. Men det funkar med deras vanliga websida i Opera Mini alldeles utmärkt, tillgång till allt som websidan har.

Anonym sa...

Jag vill fråga "Har du en flickvän?" som svar på ditt sista stycke men vet inte om det är ett slag under bältet...

inte miljonär än sa...

Mama: Det låter bra det. Anledningen till apparnas smidighet är väl att man kan lägga in identifikation och säkerhet i själva appen och slippa surfa in på vanligt vis. Men jag vet som sajt ännu inte om det fungerar. SKall testa lite till

Anonym: Alla gillar vi olika saker och ja, jag har flickvän

john sa...

Grattis till telefonköpet!

Blev det en Iphone 4G?

Jag har också en sk "smartphone". Jag vågar dock inte logga in på min aktiedepå via den eftersom jag är rädd för att någon hackar sig in på min telefon.
Nu vet jag inte hur illa det är med virus etc på telefoner men eftersom det är en relativt ny värld att utforska för "hackers" så kommer intrången troligtvis öka markant i framtiden.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Håkan på Spara-Placera.se sa...

Haha! Kul att läsa att det är fler än jag som kan fastna i så konstiga saker som att hacka wp-tema. Vad gäller smartphones så börjar jag också bli riktigt sugen på att byta min sonyericsson som av någon lustig anledning startar om varje gång jag skickar ett sms. Gärna mot en iPhone 4 :)

Vet du - om du blir riktigt skicklig på att koda wp-teman så kan faktiskt det också bli källan till en inkomst på vägen mot miljonen. Exempelvis finns det en marknad för sådant här, http://themeforest.net/, där du kan lägga upp dem så att andra kan köpa ditt tema. Har aldrig provat detta själv men är lite sugen.

Behöver bara bli lite duktigare på att koda först.

Ha det fint! / Håkan

inte miljonär än sa...

John: Jepp en fyra blev det. är mycket nöjd med den än så länge!

Håkan: Har begränsad koll på wp marknaden. Själv köpte jag ju thesis och det ångrar jag inte direkt. Grymt bra tema. Det första jag har gjort nu kommer jag bara att lägga ut gratis på websimon.se och om ngn vill förbarma sig över det så är det bara roligt ;-)

drsounds sa...

Tjena!

Jag har skrivit en cool app till chrome som gör att man kan sätta upp sparmål som man sedan följer grafiskt:
https://chrome.google.com/webstore/detail/mjljnpfdbjjjdplgdoodoicndogaceaf