Portföljen Oktober 2010 ~ Mot miljonen

fredag 8 oktober 2010

Portföljen Oktober 2010

Tänkte denna fredag kväll skicka ut ett litet blogginlägg om min lilla aktieportfölj och hur fördelningen ser ut i denna.

Som ni ser ligger jag tungt i råvarubolagen sca och ssab i aktieportföljen. Jag gillar bägge dessa företag för deras låga värdering och tror på en uppvärdering när konjukturen sätter igång med nästa ryck efter förra årets raketperiod. Även Trelleborg tror jag kommer att göra några ryck framåt. Iofs köpte jag dem för 20 kr i snitt så dagens 60 kronor känns ändå som en bra resa. Men det finns nog en del kvar där.

Annars så är planen framåt att fylla på i H&M när bra tillfällen till detta ges. Detta gör jag som jag skrivit tidigare på mycket lång sikt. Jag har inte hittat något annat svenskt företag med ett stabilare kassaflöde än H&M. Har ni?

Nu önskar jag alla läsare en trevlig helg! Själv skall jag jobba vidare med matematikvideo och fila lite på vår Matte C kurs!

/Intemiljonären

3 kommentarer:

J sa...

Stabil och trygg portfölj får man säga! Blir mer och mer sugen på att ge mig in igen på marknaden, men vi får se... =)

DestinationMiljonar sa...

Ser bra ut det där! Du jobbar på bra! =)

inte miljonär än sa...

J: Ja det är en ganska lugn portfölj med nästan inget orosmoment.. Kanske lite feg? haha!

Destination Miljonär: Tackar! Jo man jobbar på, ett steg i taget, många bäckar små.... :-)