Veckans länkar – extra inkomster, aktier och kunskap ~ Mot miljonen

söndag 19 september 2010

Veckans länkar – extra inkomster, aktier och kunskap

Jag har precis varit och utnyttjat min demokratiska rättighet och röstat. Nu skall det bli spännande att se resultatet ikväll. Men innan dess vill jag tipsa om lite läsning om extra inkomster, aktier och kunskap.

Extra inkomster – Det handlar om kunskaper
Efter att ha jobbat med internet för att skapa extra inkomster/passiva inkomster nu i lite över ett år börjar några insikter att poppa upp i huvudet. Bland annat den att det till 80% handlar om att lära sig nya saker och till 20% utföra dessa. Det är lätt, framförallt för mig, att istället utföra saker innan man tänkt till först. Jag skrev en del om detta och om en möjlighet som finns att just lära sig mer om området på min andra blogg. Så är du själv intresserad av att bygga upp extra inkomster via internet via din egen blogg eller egna sajter så kan du kika in här.

Annars kan du läsa om andra som bygger vidare på eller berättar mer om sina egna tidigare erfarenheter:
Herr K - Explosion i adsenseintäkter
Sebbemax - mina tidigare försök att nå rikedom

H&M och vinstutdelningen till anställda
Jag tycker själv om idén att H&M nu har börjat dela ut aktier till anställda som jobbar länge i företaget. Det tror jag kommer att gynna företaget på lång sikt. Jag har inte fördjupat mig i ämnet själv men några som gjort det är följande:
Finanstankar - H&M inför vinstutdelning
4020 - 17512 belöning för varje anställd

50 öringen försvinner
Det kan vara på sin plats att återigen påminna om att 50-öringen försvinner from 30 september och har du, som jag, en hög femtioöringar liggande så lämna in dem. Det är rätt många miljoner i femtioöringar som ligger och skräpar i folks myntsamlingar. Läs mer om detta här.

Olika investeringsstrategier
Är du ny på området olika typer av investeringar och vill ha en översikt över detta så har ekonomisk trygghet skapat en sådan översikt:
Ekonomisk trygghet - Olika investeringar och strategier

Mina inlägg under den senaste tiden
Nu önskar jag alla läsare av denna lilla ekonomiblogg en trevlig söndag kväll!
/Intemiljonären

Inga kommentarer: