Problemet med (bra) idéer ~ Mot miljonen

onsdag 29 september 2010

Problemet med (bra) idéer

Jag brukar försöka lägga så mycket som möjligt av alla idéer som poppar upp i huvudet i en slags imaginär idélåda innan den hamnar i todolådan.

Den senaste tiden har ändå de idéer som tidigare satts i verket genererat en hel del arbete. Därför har bloggandet här minskat drastiskt de senaste två veckorna. Jag har inte haft tid att skriva vilket är tråkigt då det finns många saker jag skulle vilja lyfta fram. Men kruxet med (goda) idéer är att de vanligtvis leder till hårt arbete och just nu är jag inne i en sådan arbetstyngd period. Jag håller på att utöka matematikvideo med dess fjärde kurs och det tar en hel del tid att göra det. Men jag skall inte klaga då sajten flyter på bra och går stadigt, om än försiktigt, uppåt i inflöde av kunder.

Ikväll skall jag i alla fall sätta mig och läsa igenom H&M senaste rapport som DI utmålar som en besvikelse vilket för den långsiktige antagligen inte betyder ett smack. Eftersom aktien dippade i skrivande stund med 6,5% la jag ett bud på aktien. Jag håller för tillfället på att fylla på i H&M och skulle gärna köpa mer om den skulle dippa lite till.

Inga kommentarer: