Sociala medier och jag ~ Mot miljonen

torsdag 5 augusti 2010

Sociala medier och jag

Jag har länge hållit mig undan twitter, facebook, Linkedin och allt "socialt" på nätet. Nu har jag gett upp och skaffat lite socialt jag också.

Det var någon gång då jag insåg att jag missade massa trevliga tips och kul diskussioner som pågick därute i etern som jag med små försiktiga och tassande steg gav mig in på det. Jag skaffade nog 3 anonyma twitterkonton som jag sedan eliminerade innan jag till slut vågade mig på det mest för att en annan bloggare redan var där. Så är det med det och tänkte därför säga att ni som vill och har lite tid mellan aktieklippen gärna får följa mig via Twitter.

Eller så tar ni och lägger till mig som vän på mitt alldeles nystartade konto på "fejan" (eeh facebook) där jag endast har en vän :-(

Jag kan inte lova att jag är världens mest frekventa uppdaterare men hittar man något intressant om entreprenörskap eller aktier så brukar jag slänga upp en länk twitter (och nu även facebook).

Yes, that´s all for now eller, just det en kul video också om sociala mediaexperter...

7 kommentarer:

Herr K sa...

Jag har, precis som dig, varit lite skygg för detta skrämmande fenomen! Dock får jag höra övertalningskampanjer till höger och vänster om att gå med på Fejan...

Den dagen jag får tummen ur (ganska snart) kommer du åtminstone få en vän där! ;-)

inte miljonär än sa...

Herr K: Yes! då har jag två! :-)

aktiespartacus sa...

Strong going! :)

Håller mig till en ynka blogg själv än så länge. :)

Håkan Liljeqvist sa...

Jag la till dig så nu har du ytterligare en kontakt på både twitter och facebook om du vill. Trevligt!

inte miljonär än sa...

Aktiespartacus: Någon stans måste man börja, haha!

Håkan: Trevligt!

J sa...

Som en vän sa för några år sen, "finns man inte på fejan så finns man inte." Det tyckte jag var fint.

inte miljonär än sa...

J: yes, då finns jag äntligen då... ;-)