Plockar upp bägge bloggtrådarna ~ Mot miljonen

måndag 2 augusti 2010

Plockar upp bägge bloggtrådarna

Sommaren och semestern börjar närma sig sitt slut för min del och lata dagar i solen (i alla fall några sådana) är snart slut.

Tänkte också börja skriva här på projektbloggen Mot miljonen med målet att nå rubriken här ovan. Några små förändringar kommer att ske i mitt bloggliv framöver. Jag har varit sugen ett tag på att starta en blogg med en tydligare inriktning mot entreprenörskap, seo, marknadsföring och webbdesign då det har kommit att bli ett stort intresse i vardagen. Därav har jag under sommaren startat upp bloggen websimon.

Om man därför bara känner ett intresse av att läsa om ovanstående ämnen följer man istället den bloggen. Här på mot miljonen kommer jag fortsätta ha fokus på ungefär samma saker som innan nämligen Ekonomi, Aktier, fundamental analys, lite funderingar och reflektioner om livet ibland och inte minst om pengar/tjäna pengar/blir rik osv... Däremot kommer djupdykningarna i seo och marknadsföring antagligen lysa med sin frånvaro.


Är du som jag att du gillar bägge ämnena så kan du ju följa bägge bloggarna :-) I vilket vall som helst är min anonymitet ett minne blott även om det redan innan har varit enkelt att ta reda på den genom mitt företag... Om du är en twittrare så är du också varmt välkommen att följa mig där också!

Lata dagar i solen... njaaeee

Visserligen har det varit några lata dagar i solen och avslappning och en resa till regnets Mecka London för min del men om man skall vara ärlig så är nog den inledande texten något missvisande. Jag har liksom inte kunna helt och hållet koppla av det jag tycker är riktigt spännande.

Det har blivit några nischsajter (som fungerar ganska bra) och jag har som vanligt kollat av börsen och funderat på bra investeringar. Jag håller också på och läser den där boken om Warren Buffet (the warren buffet way) som så många andra ekonomibloggare rekommenderar. Jag har läst eller sett det mesta av det innehållet innan men några bra tankar och reflektioner har ändå dykt upp. Det har också varit bra att förstå mer av Buffets föregångare Benjamin Graham, Philip Fisher, John Burr Williams och partnern Charles Munger.

Nu måste jag nog sätta punkt innan det här inlägget blir en slags milslång sammanfattning av en semestermånads aktiviteter och funderingar. Det finns många inlägg kvar att fylla...

7 kommentarer:

J sa...

Gott! Du har saknats bland den dagliga läsningen. =)

inte miljonär än sa...

J: Tackar.. :-)

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Välkommen tillbaka :)

Ekonomikoll sa...

Välkommen tillbaka från semestern! Hoppas det har varit till belåtenhet. Semester och semester, du verkar inte ha legat på latsidan direkt.

inte miljonär än sa...

Magnus: Tackar!

Ekonomikoll: Jora, lite semester har jag allt haft :-) Men visst har jag jobbat på med lite semipassiva inkomster allt...

Herr K sa...

Roligt att höra att bloggen är igång igen! Du kommer få mycket att göra, två aktiva bloggar, ett företag och mindre hemsidor på en gång... ;-)

inte miljonär än sa...

Ja hur man skall få ihop alla aktiviteter samtidigt som jag jobbar vet jag inte. Dock kommer jag inte koncentrera mig så mycket på småsajterna framöver som på denna blogg och företaget.

Men prioritering och planering är det som gäller...