Veckans länkar - MQ börsintroduceras och SEO verktyg ~ Mot miljonen

söndag 13 juni 2010

Veckans länkar - MQ börsintroduceras och SEO verktyg

Jag var i Köpenhamn med mitt jobb i slutet av veckan och det blev en sen hemgång och helgen har mest ägnats åt den underbara aktiviteten sömn. Nu har jag vaknat till och här kommer lite intressanta länkar:

MQ – börsintroduktion
Det har varit en del snack om Mq´s börsintroduktion och huruvida det är en bra eller dålig aktie. Några som skrivit om saken är Stockman, finanskvinnan och finanstankar, läs
Stockman – IC companys
Finanstankar – teckna inte MQ
Finanskvinnan – ny dag nya aktier

Om månadsutdelningar
Ekonomisk trygghet är en av de bloggarna som har en extra förkärlek till aktier som delar ut månadsvis. I inlägget många aktier ger dig ett pengaregn skriver han om detta.
Läs också ett äldre inlägg från mig själv om saken: Månadsutdelningar – fördelar och nackdelar


Massa fakta om företagsekonomi
Vill du ha massa fakta om företagsekonomi, nyckeltal osv så finns det en liten guldgruva i expowera.se. En bra sajt där det mesta är gratis

Bra seo verktyg för firefox
Det var mannen bakom guldsilver.info som tipsade mig om detta användbara verktyg för seo. SEOquake till firefox gör det en aning enklare att läsa av konkurrens och liknande vid sökmotoroptimering

Mina inlägg under veckan som gått:
Hej då 50-öringen och nyheter på Minpension.se
Studie i sökmotor
Importera data till excel från börssajt - Video
Veckans länkar - Massa aktier och sökordshjälpmede...

Nu önskas en trevlig söndag till alla läsare!

Inga kommentarer: