Veckans länkar - Massa aktier och sökordshjälpmedel ~ Mot miljonen

söndag 6 juni 2010

Veckans länkar - Massa aktier och sökordshjälpmedel

Som jag skrev igår så har det varit svårt att skriva/blogga/investera den senaste veckan då vädret motarbetar mig... Men även om jag skriver mindre själv så läser jag nästan allt på andra bloggar om ekonomi och här är något av alla bra inlägg:

Så här går affärerna
Ekonomikoll har gjort en undersökning där han kollat av hur hans läsares affärer har gått hittills. För mig personligen så verkar jag ligga ungefär 5-10% plus i år vilket framförallt beror på en lyckosam försäljning av fonder innan greklandsraset. Detta berodde framförallt på en stor portion.

Köpläget fortsätter?
Som så många andra i ekonomibloggosfären har jag ägnat de senaste veckorna åt att köpa på mig mer i några innehav och något nytt har det också blivit. Det var ändå bra att läsa 4020.se inlägg om att köpa i nedgång och svårigheten att träffa rätt. Inlägget innehöll och några bra aktietips där direktavkastningen närmar sig 4%.

Svårt att amortera på CSN?
Jag har som finanskvinnan funderat på att amortera mer punktvis på mitt csn lån men tydligen verkar det vara krångligt. Konstigt tycker jag då det borde vara enkelt att kunna ordna för csn.

Sökordshjälpmedel
Detta kan vara ett bra tips för dig som jobbar med att bygga sajter och funderar på vilket sökord du skall optimera mot: Googles sökordshjälpmedel.

Nya bloggadresser
J på en entreprenörs blogg har bytt bloggadress till Grenfeldt.com och det verkar ha inneburit en hel del ny kreativitet i form av nya inlägg och sajter. Läs gärna följande intressanta inlägg:
Hur man skriver en komplett affärsplan
Investera - en sajt om investeringar
Även Smart Privatekonomi verkar vara på väg att lämna sin blogg om Privatekonomi för andra ämnen, mycket beroende på att blogger verkar strula tekniskt. Skall bli spännande att få följa den resen! Kolla gärna in hans nya sajt Silvertackor.com också om du är intresserad av att investera i ädelmetaller.

Mina inlägg under de två senaste veckorna:

Entreprenörskap och sommarväder = problem
Bud på Tricorona och uppmärksamhet för Fortnox
Bankerna ser framåt - men de glömmer gärna misstag...
Fortnox - webcast
Jag kliar mig på ryggen lite
Insiders - Vad är ett företag värt del9
Hejdlöst fullspäckad vecka och börstankar
Se positivt i det negativa eller inte?
Veckans länkar - länkbeten och nyckeltalsfoto

Nu önskar jag alla läsare en trevlig söndag kväll! Imorgon öppnar börsen igen ;-)

3 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Jag betalar av mer till Csn än vad de kräver. Jag gjorde så att jag räknade ut hur mycket jag ville betala av på ett år och delade det med 12. Nu sätter jag in den summan på mitt lån varje månad. Har inte räkningen som autogiro utan gör det manuellt. Fungerar utmärkt.

Jag hade ett gammalt och ett nytt Csn lån. Har betalat av det gamla nu och det är så skönt!

bli Rik och Ekonomiskt Oberoende sa...

Sökordshjälpmedel?

Det viktiga är inte vilket sökordshjälpmedel man har utan HUR man utläser data ifrån dessa hjälpmedel.

T ex sökordet - poker - har ju många sökningar varje månad, men är det VÄRT att gå in och tampas i den nischen? Självklart inte!

Så, hur "hittar" man sökord man kan tjäna pengar på?

inte miljonär än sa...

Anna-Karin: Skönt att bli av med lånen! Hoppas även jag bli inom en rimlig framtid! Jag betalar med autogiro och det verkar vara strul att höja den summan. Men jag skall nog kontakta CSN och kolla av det igen.

Bli Fri:Jo det är nog ett bättre namn!