Importera data till excel från börssajt - Video ~ Mot miljonen

måndag 7 juni 2010

Importera data till excel från börssajt - Video

Jag fick en fråga per mail hur jag gjorde för att så enkelt och snabbt som möjligt räkna ut vissa nyckeltal (framförallt Kurs/EK) som inte presenteras på olika börssajter genom att importera in resultat+ balansräkning i excel. Svaret meddelas på denna hastigt ihopsnickrade video.

Nyckeltal i Excel from Mot Miljonen on Vimeo.

Får erkänna att jag får lite prestationsångest av att göra en instruktionsvideo på området aktier. Känner mig inte lika hemma där som på matematik ännu..;-)

Läs också:
Kurs/EK – Top30 lista och förklaring

6 kommentarer:

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Grymt!

Riktigt bra må jag säga!
Utvecklar du inte denna egna nisch nu så blir jag besviken!

Fler genomgångar på detta finurliga sätt kommer bli uppskattat av den breda massan.

Anonym sa...

Bra Bra

inte miljonär än sa...

Magnus, Anonym: Gött att det uppskattas. Apropå nischen så är jag öppen för förslag vad som önskas inspelningar på på området aktier, företagande och fundamental analys!

Ge förslag så kanske jag kör på det!

Cristoffer sa...

Kul!

inte miljonär än sa...

Cristoffer: Tack

40procent 20år sa...

Smart lösning!


mvh
4020