Veckans länkar - videoinspiration och domänverktyg ~ Mot miljonen

söndag 16 maj 2010

Veckans länkar - videoinspiration och domänverktyg

I denna något spretiga blogg som ena dagen handlar om aktier och nästa om seo eller entreprenörskap så kommer veckan länkar mest handla om entreprenörskap.

Verktyg för domäner
Du och jag som håller på med att skapa sajter på nätet för att på så vis öka på månadskassan har säkerligen hunnit med att skrapa ihop 1, 2 eller 200 domäner. Själv sitter jag i nuläget på 6 olika domäner och det känns redan då svårt att hålla ordning på när man behöver förnya dem eller vilken PageRank de har just nu. På Domainz.se finns ett i nuläget gratis verktyg för att hålla ordning på alla domäner som är riktigt bra! Ett bra tips för den domänberoende entreprenören....

Lite videoinspiration
Gary Vaynershuk om att göra något man tycker om att göra. Något som många har svårt att ta till sig. Varning för överengagerad amerikan för alla som har svårt för detta.. ;-)


Dina första efterföljare
När man bygger företag och hemsidor så kan man ibland bli ganska frustrerad, misströsta och tänka att allt är skit (det tänker jag ofta). Det kan vara gött att luta sig tillbaka på det faktum att det tar lååång tid att bygga bra affärer. Jag gillar den här videon från ted.com som jag tycker poängterar det faktum att de första kunderna/efterföljarna till din idé är de som är absolut viktigast! Det är där man hittar något att bygga vidare på. Kolla in:


Så, det får räcka för den här gången, har ni inte fått nog av webbentreprenörskap så kolla in:
här, här, här, här, här! Jag bryter trotsigt mot alla seo-länklagar.. ;-)

Läs mer från Mot miljonens veckoskafferi:
Mot miljonens aktieportfölj och inköpsplaner
Ny sajt om fundamental analys + nyckeltal
Igång med marknadsföring + aktieköp
Kurs/EK – Top30 lista och förklaring
Veckans länkar - miljoner

5 kommentarer:

Herr K sa...

Tackar för tipset med Domainz.se! Jag gick in och reggade mig direkt. Kan tänka mig att deras tjänst är mycket smidig när man sitter på ett enormt nätverk av sajter utspridda över olika webhotell.

Tackar även för den icke seo-mässiga länkningen! Jag har fått lära mig att den typen av länkar också är viktiga för att lura Google ;-)

J sa...

Verkligen riktigt bra videos! Gary V har blivit en ny inspirationskälla, fick hem hans bok Crush it! häromdan och hann läsa ungefär 10 sidor innan jag la ifrån mig den och jobbade intensivt i 2 timmar, så motiverande är den! =) Och tack för länk såklart!

inte miljonär än sa...

Herr K: Ja domainz är riktigt trevligt, det kommer du nog ha stor nytta av!

J: Gary V är faktiskt grym och trots att jag nog är svenskt (falsk ödmjuk) ut i fingertopparna opch har svårt för sådana där hysteriska talare så går jag igång. Det beror nog på att han har ganska mycket substans i det han säger....

Fredrik sa...

Hejsan! Tack för fin text och länk till www.domainz.se, det sätter vi stort pris på!

Vänligen,
Fredrik Näs & Domainz.se

inte miljonär än sa...

Hej Fredrik & Domainz, tack själv och lycka till!