Veckans länkar - miljoner ~ Mot miljonen

söndag 9 maj 2010

Veckans länkar - miljoner

Det mesta har handlat om Grekland den här börsveckan. Men inga länkar kommer att publiceras om den krisen. Istället blir det lite smått och gott om miljoner och annat trevligt!

En miljon användare av din webbtjänst?
Disruptive tipsar om Adam Smith som grundat Xobni (grej till outlook) och hur man får en miljon användare till sin webbtjänst

Vad gör man med en miljon?

Jag själv har ju funderat både en och två gånger på den här bloggen vad man skall göra med en miljon kronor om jag når dit. Zed funderar även han på detta i inlägget Vad skall du göra med din miljon?

Bryta ihop och komma igen
Det har varit en hel del turer kring ett av enentreprenörs företag och nu verkar det som han nått till vägs ände. Tur då att han har två företag till. Kolla in Peoplecheck och Koppargruvan.

Stop-Loss

Själv använde jag Stop-Loss utan framgång för ett tag sedan, det passar mig inte särskilt bra att automatisera min inköp. Kanske är jag för mycket kontrollfreak för detta. Du som vill lära dig mer om Stop-Loss rekommenderas 4020.se artikel Köp och Loss med triggers.

Mina inlägg under veckan äro:

Internetmarknadsföringen och frustration
Ekonomibloggosfären skriker köpläge, eller?
Tvärstopp på börsen
Investerar mot Semipassiva inkomster
PEG talet - Vad är ett företag värt del6
Veckans länkar - Gigantiska vindkraftverk och thes...

Nu önskar jag alla läsare en trevlig söndag kväll! /Intemiljonären

4 kommentarer:

J sa...

Nu får vi se hur börsveckan öppnar! Tackar för länkar och uppmuntran såklart. =)

inte miljonär än sa...

J: Ja det skall minst sagt bli en aning spännande att se om politikerna lyckas få iordning på ett ordentligt "paket" och grekerna. Om inte lär det nog blir fritt fall.

Den kloke gör nog bäst i att vänta till spekulationerna är över med sina inköp...

J sa...

Verkar ha gått bra, trots att det i mina ögon är vansinnigt att backa de bortskämda grekerna med den här typen av stöd.

inte miljonär än sa...

Ja Herregud vad det rusade på morgonen. Man får vara snabb för att hänga med i de svängarna.....