Veckans länkar - länkbeten och nyckeltalsfoto ~ Mot miljonen

söndag 23 maj 2010

Veckans länkar - länkbeten och nyckeltalsfoto

Solen har smekt min panna idag och jag har nu tagit skydd från ljuset och satt mig framför datorn. Jag har några länkar som kanske kan vara intressanta:

Vitrolife AB
Jag har börjat titta på ett bolag som heter Vitrolife AB och är i medicinteknikbranschen och har därmed suttit och letat information. Jag hittade då en webcast där företagets CFO berättade vad de gör och hur det finansiella läget är. Om någon är intresserad så hittar ni webcasten här. Analys från min sida kommer längre fram när jag hunnit sätta mig in i företaget på djupet.

Reflektioner kring börsnedgångar
Det har ju varit allmännt dystert på börsen ett tag och det har därmed skrivits en hel del i ekonomibloggosfären om just hur man skall agera i dessa tider. Själv har jag läst och funderat kring följande artiklar:
Finanstankar - Hur agera i börsnedgång?
Fundamentalanalysbloggen - aktier reas
Zeds dead - Jag gillar osäkerheten

ROE på göteborgsgata

Ok, detta är faktiskt nördigt men jag kunde inte låta bli att dra fram kameran när bilen framför hade en nummerplåt med bokstäverna ROE. Det kanske är ett viktigt tecken tänker jag?! ;-)

Silvertackor
Smart Privatekonomi fortsätter att bygga vidare på sitt webbimperium om ädelmetaller. Nu finns silvertackor.com där man kan läsa det mesta om att investera i just silvertackor.

Naturliga länkbeten
Jag har börjat fundera på naturliga länkbeten och hur man skapar lite mer viralitet kring en sajt och hittade den här listan från SEO gurun Jim Westergren, bra att ha i bakfickan när idéerna tar slut!

Även jag har förstås varit i farten och skrivit i veckan:
Entreprenörer måste gilla Monopol
ROE - Hur går det med lönsamheten?
Ett år av bloggande kräver ett statement
Bäst aktier enligt formel
Veckans länkar - videoinspiration och domänverktyg...

Nu skall jag nog återgå till solen på balkongen, trevlig söndag!
/Intemiljonären

Inga kommentarer: