Mot miljonens aktieportfölj och inköpsplaner ~ Mot miljonen

fredag 14 maj 2010

Mot miljonens aktieportfölj och inköpsplaner

Som jag skrev tidigare i veckan gick jag i tisdags in i SSAB och fyllde på i SCA. Detta fick bli det första rejäla inköpet under året och aktieportföljen ser nu procentuellt ut så här:

Börsen har ju fortsatt att backa efter måndagens raketfärd på 6% så det kanske kommer ännu fler köptillfällen under slutet av våren. Går vi ner 10% till så tror jag att jag fortsätter att köpa på mig mer innehav. De stora innehaven SSAB, SCA och Trelleborg är ju sådana ganska lågt värderade industriföretag som jag uppskattar att investera i så det kan säkert bli påfyllning i dessa. Annars så fortsätter jag att spana längtansfullt på aktier som Ratos, Clas Ohlsson, H&M men dessa aktier satsar jag på för framförallt utdelningarnas skull så då är inköpspriset oerhört viktigt för de framtida utdelningarnas storlek. Och på de nivåerna är inte dessa företag ännu... Sedan funderar jag fortfarande på om Husqvarna är en bra investering eller inte. Jag är osäker där.

Annars har jag idag varit sjuk, suttit hemma och tyckt synd om mig själv men för att känna att jag gjort något vettigt gjort en databas för sortering av nyckeltal till Mid Cap på Aktiekunskap.nu. Kanske kan man hitta några guldkorn där?

Läs också:
PEG talet - Vad är ett företag värt del6
Konjunkturen i jämvikt?

Inga kommentarer: