Jag kliar mig på ryggen lite ~ Mot miljonen

söndag 30 maj 2010

Jag kliar mig på ryggen lite

Man skaffar sig rutiner som bloggare. Den här tiden på veckan brukar jag skriva länktips men har absolut ingen lust med det idag. Istället filosoferande om sajtskapande och semipassiva inkomster.

Jag har jobbat som en gnu med att få igång matematikvideo.se under nästan ett års tid nu och visserligen fungerar sajten och den ger mig inkomster. Ändå finns det mängder av utvecklingsarbete kvar innan det är en någorlunda semi-passiv inkomst. Därför har jag för stunden vilat en aning från det arbetet. Jag har inte haft varken lust eller vilja att göra mer videos eller skriva texter, göra reklam. Det finns stunder då man måste stanna upp, klia sig själv på ryggen lite och bara vara nöjd att man kommit dit man kommit. Jag är lite mentalt trött på det där känner jag. Jag behöver göra annat några veckor.

Istället har jag suttit och skrivit om försäkringar här hemma i ett worddokument. Jag äger några domäner på området som jag skall försöka fylla med bra och relevant innehåll. Jag kan faktiskt inte förklara varför jag skaffade just försäkringsdomäner för jag har aldrig varit särskilt intresserad av området så egentligen är det fullständigt ologiskt, knäppt och mot min natur. Men ändå sitter jag och njuter av att lära mig mer om hur försäkringar fungerar och funderar egentligen på varför? Kanske är det för att försäkringar inte ligger helt långt borta från fond- och aktiemarknaden (kapitalförsäkringen?) eller för att jag faktiskt, omedvetet, ville förstå hur försäkringar fungerar. De är ju en del av livet här i det moderna samhället. Jag inser också att det finns något solidariskt med tanken bakom en försäkring. Många människor går samman för att dela på risken om det oväntade inträffar. Målet är i alla fall att göra något som är relevant och faktiskt kan hjälpa människor att hitta bra avtal och information. Men vi får se om det blir så. Det kan lika gärna bli skitdåligt också... Jag skall lägga ut en länk så småningom här på bloggen när det börjar bli lite mer klart så får ni avgöra själva.

Nu skall jag fortsätta att klia mig själv på ryggen denna söndag och känna mig lite nöjd över mig själv - det kanske du också borde göra?

Trevlig söndag /Intemiljonären

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Vill bara säga att hemsidan är sjukt jävla bra! Satt och kolla lite gratisvideos. Hade ju lätt öppnat konto om jag inte redan hade gått ut gymnasiet =P. Kan ju säga att jag hade lärt mig mer av sidan än vad min kassa lärare lärde mig. Men kanske satsa lite på grundskolekurser också? Sen är det nog minst lika värt och göra reklam som inriktar sig till föräldrarna. Men du har säkert redan bra koll på marknadsföring =P. Men som sagt asbra!

J sa...

Klart man förtjänar att få njuta lite av frukterna från ens hårda arbete, det är du väl värd som lyckats skapa en tjänst som inte bara drar in pengar, utan även faktiskt gör en större nytta och hjälper folk!

inte miljonär än sa...

Hej Fredrik!

Kul att du gillar den! Blir lika stolt varje gång någon gillar idén med sajten. Så jag fortsätter att klia mig på ryggen.. ;-)

J: Jo det är nog viktigt att ibland bara stanna upp, njuta och reflektera över vad som hänt lite. Lättare att sätt upp en ny riktning då..