Igång med marknadsföring + aktieköp ~ Mot miljonen

tisdag 11 maj 2010

Igång med marknadsföring + aktieköp

Så, efter mycken möda och stort besvär var jag igång med lite marknadsföring i form av AdWordskampanj.

Första gången jag gör något så tar det lång tid men nu är det igång och det skall blir kul att se vad det genererar. Satte mig och gjorde en körare på sajtens layout igår natt för att ställa in de sista finslipningarna så att det skall vara tydligt vad det är vi erbjuder direkt utan för mycket förvirrade kundklick. Nu skall jag följa hur klicken ter sig och om det genererar kunder.

Köp av SSAB och mer SCA + lite fonder
Idag passade jag på att lufta likviden med inköp av SSAB och SCA, två cykliska bolag som jag tror har mer värdeutveckling att generera. Dessutom passade jag på att köpa in mig i några av de fonder jag gick ur för två veckor sedan. Jag hade egentligen en stor portion tur då jag sålde av hela mitt fondinnehav ganska exakt på årshögsta. Nu kunde jag köpa samma fonder men 6-7% billigare. Inga jättesummor men det känns bra ändå och jag är glad att man kan ha tur ibland. Och med tur menar jag att jag tror på uppgång på 1-2 års sikt. Tänkte rapportera mer om vilka fler aktier/fonder som står på inköpslistan längre fram i veckan.

Läs också:
Bye bye Nordea
Konjunkturen i jämvikt?