Veckans länkar - Psykologisk tradingkurva och Hello Kitty ~ Mot miljonen

söndag 18 april 2010

Veckans länkar - Psykologisk tradingkurva och Hello Kitty

Medan jag renderar lite videos så passar jag på att blogga lite. Här är veckans länktips!

Den psykologiska tradingkurvan
På winning trading hittade publicerades följande tradingkurva för att positionera sitt nuvarande trading läge. Intressant men själv tycker jag att det är svårt att positionera sig. Var är du?

Adwordsblogg och ny nätbutik
Som några andra bloggare har jag varit i kontakt med Malte Jansson som har startat en nätbutik som säljer Hello Kitty prylar. Kul och nischad nätbutik! Malte tipsade mig också om Adwordsbloggen som innehåller massa guider och information om hur man lyckas med adwords.


Ut och resa?
Gör som ekonomisk trygghet och låt utdelningarna betala dina semestrar.

Gnäll på storbank
Kan inte annat än hålla med bloggen ekonomikoll som kommenterar Nordeas nya tjänst Check-in-music. Fattar inte varför storbanken skall ha dessa tjänster, de borde koncentrera sig på att sänka lite avgifter istället.... Läs mer i inlägget tankevurpa hos Nordea.

Spännande resa
Det är spännande att följa Smart Privatekonomis resa från arbetslös till möjlig egenföretagare. Förutom att han skapar mängder av informationssajter så kanske han nu även blir webbutvecklare. Lycka till!

Efter mitt påsklov har även jag producerat lite inlägg:
Det är ett under att någon köper nått
Öl + aktier = fredag
Direktavkastning - Vad är ett företag värt del 4
Konjunkturen i jämvikt?
USP – Unique selling proposition
Back on track

Nu önskar jag alla läsare en bra söndag kväll och start på nästa vecka! /Intemiljonären

6 kommentarer:

Herr K sa...

Detsamma önskas Intemiljonäränen! (säg det snabbt fem gånger i rad)

Herr K sa...

Tack för tipset om AdWordsbloggen :)

Lundaluppen sa...

Jag skulle nog säga att vi är på optimism nu. Ännu har inte kvällstidningsrubrikerna med "bästa fonden" börjat dyka upp.

inte miljonär än sa...

Herr K: Varsågod!

Lundaluppen: Intressant, själv tycker jag att det är svårt att positionera vart vi är.

Tobbe sa...

Vi var nog trots allt ganska nära euforismen :-)

inte miljonär än sa...

Tobbe: Ja det var nog euforism som gällde, i alla fall för två veckor sedan! ;-) Om det är samma Tobbe som driver Winning Trading så vill jag också passa på att tacka för din grymma blogg!