SCA - utdelning och dipp på rapport ~ Mot miljonen

tisdag 27 april 2010

SCA - utdelning och dipp på rapport

Sca rapporterade idag och presenterade ett resultat som var sämre än väntat och kursen gick ner nära 6% till 94,95.

Jag la en köporder på 94 vilket kanske var lite lågt för den gick inte igenom. Nu ligger kursen så att kurs/eget kapital är exakt ett och skulle kursen gå ner lite till så köper man till rabatt, som aktiestinsen hade uttryckt sig. Jag skall hålla kursen under uppsikt under veckan så får vi se om jag vågar mig på ett köp. Även SSAB och Clas Ohlson som är en aktier jag gillar har dippat den senaste tiden och där priset nu närmar sig nivåer där jag är intresserad av att gå in på 1-2 år. Med lite mer dipp framåt så kanske det kan bli aktuellt.

Det kommer spännande nog bli en del nytt i min portfölj framåt då jag som jag skrev igår lade ner de sista fonderna hos Nordea. Både lite aktieköp och lite fonder som jag gillar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer också köpa på mig SCA imorgon efter 2 dagars dipp, förhoppningsvis går den ned lite imorgon också. Kan bli riktigt bra långsiktigt och är enligt mig en lågrisk i förhållande till avkastningen den kan ge!.

inte miljonär än sa...

Hej Anonym!

Jag håller med, två rejäla dippar skapade ett bra köpläge, själv gick jag in på 91,85 vilket jag tyckte var ett bra pris.

plastanka sa...

Det är helt klart ett bra pris, själv avvaktar jag lite till för att se om trenden ned fortsätter. Annars finns ju fina möjligheter till att öka.