Raketer och omoderna mobiltelefoner ~ Mot miljonen

torsdag 22 april 2010

Raketer och omoderna mobiltelefoner

Det här är en sådan där vecka då tiden inte räcker till, det har varit en massa järn i elden framförallt på jobbet som har glött vidare även kvällstid. Bloggen får stå tillbaka.

Aktiemässigt har ju veckan innehållet en bra rapport från Trelleborg som visar sig vara någorlunda på rätt väg. Visserligen var det raketrubriker i pressen som inte riktigt korrelerade mot siffrorna i rapporten. Men jag står fast vid min tro att det finns en värdeökning kvar i bolaget.

Annars är jag inte särskilt förvånad över att Nokia, som rapporterade idag, har svårt att prestera i nuläget. Konkurrensen på mobilmarknaden måste vara stenhård för företaget. Det är inte lätt att slå Iphonar, heros, nexusar och alla andra användarvänliga och snygga telefoner. Nokia måste nog göra ett rejält kliv framåt och lägga ner att köra på sitt eget OS symbian för att det skall ta fart ordentligt. Själv är jag ändå hopplöst efter i "häftiga mobiler racet". Jag har en 6 år gammal samsung som genomlevt det mesta i slarvig behandling. Jag har tom poucherat den i vitt vin en gång. Det har visat sig svårt att göra sig av med trotjänaren. Har bliv fäst vid den gamla mobben....

Jag håller i dagarna även på att lägga upp Matte A på företagssajten. Skall bli trevligt den dagen jag kan konstatera att vi har tre kurser till försäljning på sajten. Sedan kan jag inte hålla på att utveckla mer på ett tag. Någon gång måste jag börja lägga energi på att sälja skiten....

Läs också:
Konjunkturen i jämvikt?
Trelleborg påfyllning och bäst direktavkastning

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså om du har ett eget företag och investar i aktier är det ju pinsamt att du inte har en smartphone. Köp en iPhone eller liknande underlättar så sjukt mkt!

inte miljonär än sa...

Hej Anonym, jag jobbar framför en dator hela dagarna och sitter en del och jobbar hemma på kvällarna så det är också rätt skönt att inte ha tillgång till nätet ibland.. ;-) Stänga av en del information på något vis.

Det blir säkert så att jag köper en modern telefon ändå inom något år eller två eller tre... ;-)