Öl + aktier = fredag ~ Mot miljonen

fredag 16 april 2010

Öl + aktier = fredag

Det är fredag. Äntligen helg. Vilan under helgen blir så mycket bättre när veckan har bestått av hårt arbete.

Köpte på slump en ny svensk ölsort på systemet kallad Mohawk extra india pale ale och det var den bästa Svenska India Pale Ale jag druckit. Riktigt fin. Livskvalitet.

Börsen går ju riktigt bra även om jag själv inte riktigt hänger med i uppgången på grund av likvid och mycket arbete med företaget. Lägger nästan all energi på att jobba med marknadsplaner och all ny kunskap som finns att lära sig vad det gäller marknadsföring. Det är verkligen en hel vetenskap det här med att föra ut sin idé. Sedan är det ju säkerligen så att jag överarbetar det något helt enormt, alldeles för ambitiös som jag är. Men man lär sig sakta men säkert.

Annars kan jag iofs glädjas över det faktum att mitt största innehav Trelleborg hade en liten raketresa under dagen efter att SKF visat en stark rapport. Kul att se. Men man skall inte vara för nöjd när det gått upp en dag. Nästa börsdag kan det ju falla.. ;-)

Antar att de flesta redan läst om bloggkollegan Zed i placera.nu under dagen. Kul att också få ett ansikte på Cedric som jag haft kontakt med via chat och mail då han hjälpt mig i diverse aktietekniska problem jag haft. Det är en bra blogg som jag tillsammans med alla andra bloggar i min blogglist rekommenderar!

Nu önskar jag alla en trevlig fredag kväll! //Inte miljonär än

3 kommentarer:

Herr K sa...

Mohawk har jag faktiskt inte testat ännu, får prova den om du rekommenderar den!

Du får gärna skriva mer om marknadsföringen när du lärt dig mer, det är intressant att följa!

Läste också om Zed, trevlig intervju. Känner mig dock verkligen som en nybörjare när jag läser hur mycket andra bloggare kan om aktier... :P

Trevlig helg!

Terez sa...

Härlig inspiration! Har du en idé du vill förverkliga? Tips och vägledning: www.produktx.se

inte miljonär än sa...

Herr K: Jag är också en novis på aktier fortfarande så du är inte ensam.. Jag kommer säkert att skriva massor mer om marknadsföring.

Ja mohawken är riktigt fin, kanske lite "svår" som öl och lite dyr (35:-) men den var god.

Hej Terez, tack för tipset.