Back on track ~ Mot miljonen

söndag 11 april 2010

Back on track

Det är tid att plocka upp mitt bloggande igen efter en veckas påsklov.

Jag har följt en massa bloggar till mitt morgonkaffe runt 10.00 på morgonen men inte lagt tid på att skriva något själv. Först tänkte jag att det skulle dyka upp massa intressanta tankar som jag, efter lite bloggvila, skulle vilja skriva om men helt ärligt så är det tomt(ar) i min skalle (vitsigt va?!). Det är väl antagligen så att det bara är att sätta igång igen för att idéerna skall börja att poppa upp.

Blev i alla fall inspirerad av Sololjas inlägg vad han sparar till vilket är ett hus i Italien. Låter som ett underbart mål även om jag själv kanske inte är intresserad av att ha ett hus i Italien. Däremot skulle jag vilja kunna dunka upp några millar ur egen ficka för ett trevligt hus här i Svedala. Men en sak i taget brukar ju vara en sund devis och nu är förstås målet att nå en miljon. Och det är en bit kvar dit...
Men planen är lagd och den är inte särskilt svår att förklara. Spara och gneta, investera i aktier och jobba vidare mot bärighet i företagandet. Allt kommer som vanligt att beskrivas i denna blogg.

Nu skall jag fortsätta att njuta av vårväder samtidigt som jag städar vår balkong.

5 kommentarer:

john sa...

Är det ditt rovdjur som syns delvis på bilden? =)

Det låter som att du har en bra plan för att uppnå din första miljon, det viktigaste är väl egentligen att man inte ger upp vilket jag inte tror du kommer att göra, keep up the good work!

Mvh //Ekonomisk trygghet

inte miljonär än sa...

John: Det är ett av våra rovdjur. Detta går under namnet Cirkus/Sickan/Sicke.

Skall försöka upprätthålla det goda arbetet.

Herr K sa...

Trevligt att ha dig tillbaka!

Det är kul att följa din blogg som jag ser som en motivations- och inspirationsfaktor för mitt eget liv :)

Håkan sa...

Gillar bloggen skarpt så det är trevligt varje gång jag upptäcker att den uppdaterats.
/ Håkan

inte miljonär än sa...

Herr K: Tackar

Håkan: tackar till dig också! ;-)