Veckans länktips - Mrdoob och Adwordsreklam ~ Mot miljonen

söndag 28 mars 2010

Veckans länktips - Mrdoob och Adwordsreklam

I vanliga fall brukar det mest vara länktips på denna blogg om aktier, så är icke fallet denna söndag. Det är något aktietips men också lite kreativa tips för dig som gillar eeeehh, att rita.

Draknästet är en snackis
Jag är totalsåld på den svenska varianten av draknästet och tycker att det är ganska fascinerande att se hur snacket i draklyan går. Ibland funderar jag på hur jag själv skulle bete mig om jag stod där med min mattevideoidé. Typ ni får 20% av bolaget för hmmmm... låt säga 1000 spänn. Ja, det är ju vad den fundamentalt är värd. Inte så hett kanske. Läs också:
Fundamentalanalysbloggen - Drakarna i nästet
Zed - Draknästet


UpdateSweden
Jag har försökt, inför eventuell kommandeanvändning av AdWords, hitta sätt att optimera resultatet av adwordskampanjer och insett att det är ganska svårt. Häromdagen landade jag på en googlesida som hette updatesweden som ger en del tips (men mest reklam) om adwords. Kolla gärna in:
UpdateSweden


MrDoob och Typedrawing
Jag kan bli sådär barnsligt förtjust i olika flashapplikationer som låter mig rita konstiga gubbar direkt på nätet. Här är en rätt kul variant (byggd i html5) som är gjord av Ricardo Cabello. Se gärna det lite smått läskiga porträttet av mig själv längst ned i inlägget. Jag kallar "verket" mannen och dollarn. Kolla in:
MrDoob.com


Peoplecheck
 En entreprenörs blogg som också driver företaget Peoplecheck har inte bara vunnit smart privatekonomis recensionstävling  utan även hunnit med att figurera i Metro. Kul att det rör på sig för företaget!


Mina inlägg under veckan som gått:
Företaget och Jag
Jag och börsen
Husqvarna AB – liten aktieanalys
Undersökning - Vilka nyckeltal använder du?
Ericsson - fortsatta funderingar och nyckeltal
Veckans länkar - Prezi och tips om tävling


Trevlig söndag önskas!

12 kommentarer:

J sa...

Tack ska du ha!

Herr K sa...

Vad kan man säga? J är mannen som är överallt på en gång! :P

Rolig (och lite ångestladdad) bild du fixade på dig själv! Den tjänsten ska jag ta en titt på under dagen.

inte miljonär än sa...

Ja det blev en aning ångest över den bilden. Man kan göra ett gäng djupa tolkningar av detta extremt välarbetade konstverk (gjort på 2 minuter). Själv vågar jag inte öppna den kakburken av rädsla att finna ohanterbara känslor... ;-)

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Jag är beredd att betala 1000kr för20% av matematikvideo.se! :)

inte miljonär än sa...

- Magnus, om det hade varit till salu hade du fått köpa det för 1020 spänn..... ;-)

J sa...

Jag kan tänka mig 1000 kr för 19% i ditt bolag. Men då får du också någon med ett stort nätverk och vana av den här typen av verksamhet. Osv ;)

inte miljonär än sa...

tjena, det blir lite kamp här i tråden mellan de stora drakarna "dollarkursen" och "peoplecheck". Värsta förhandlingsläget...

J sa...

Okej du spelar svårflörtad ser jag. Vi säger 15%, men då får du 400 nu och 600 när jag ser att det går med lönsamhet!

inte miljonär än sa...

Okej, kan jag få en stunds betänketid tillsammans med min kollega ute i hörnet....

Herr K sa...

1000 kr mot 10% i bolaget!

J sa...

Herr K har långt ifrån den spjutspetskompetens jag besitter. Vill du ha pengar eller vill du ha en affärspartner?

inte miljonär än sa...

Jag tror ändå jag säger tack, men nej tack till alla era bud. Egentligen ville jag ju bara ha gratis Public Service - TV reklam för min affärsidé.....