Veckans länkar - Prezi och tips om tävling ~ Mot miljonen

söndag 21 mars 2010

Veckans länkar - Prezi och tips om tävling

Jag har haft en vecka med utvecklingssamtal på jobbet och varenda dag har bara försvunnit. I helgen har jag försökt slicka såren efter en arbetsam vecka helt enkelt och jag har inte ens haft en tanke på att sätta mig och blogga.

Det enda affärsmässiga jag pysslat med är ett trevligt möte med personen som jag driver matematikvideo tillsammans med där vi funderat lite fram och tillbaka på hur vi skall kunna utveckla sajten framåt. Som det är nu fungerar den alldeles utmärkt i de grundläggande funktionerna men vi behöver utveckla videosystemet en aning och fundera framåt hur man effektiviserar användarvänligheten. Det är ett spännande arbete.

Det finns förstås andra som skrivit desto mer och gjort intressanta grejer

Nya sajter
Smart Privatekonomi har gjort en sajt med recensioner av ekonomiböcker och har utlyst en tävling där du kan vinna ett Silver Eagle mynt kolla in sajten här och tävlingen här. Även bloggaren Zed har gjort en sajt som heter guld och gröna skogar och handlar om att bli ekonomiskt fri.

Jämförelse H&M, Gap och Zara
4020 gör en bra jämförelse mellan tre klädjättar.

Har ni testat Prezi?
I veckan har jag lekt runt lite med ett verktyg som heter Prezi. Det är i grunden ett presentationsverktyg liknande powerpoint men där presentationen består av att tom gigantiskt ”ark” man flyger runt i. Kul att variera sig med när man jobbat för mycket med powerpoint.

Kycklingpolis
Okej, jag går igång på sådana här roliga djurklipp ganska direkt. Kolla in den här kycklingpolisen som styr upp två kaniner.

Mina inlägg under veckan:
Lyxfällan lyckas alltid
Fortnox och utlandssatsningen
Steg 3 klart för sajten!
Substansvärdet - Vad är ett företag värt del3
Veckans länkar - lite oseriöst, lite uppmärksamhet...

2 kommentarer:

J sa...

Jag nappade på ditt tips om prezi. Har suttit och mekat med det i två dar och börjar äntligen få till en vettig presentation. Svårt svårt, men snyggt snyggt blir det, så tack!

inte miljonär än sa...

Kul att du nappade på det! Själv har jag försökt att få det att fungera lite med mattegenomgångar men det är svårt... Om man däremot skall presentera ngt en massa gånger och vill lägga rejält med tid på grunden till presentationen så tycker jag att det fungerar fint.