Veckans länkar - lite oseriöst, lite uppmärksamhet och lite annat ~ Mot miljonen

söndag 14 mars 2010

Veckans länkar - lite oseriöst, lite uppmärksamhet och lite annat

Det görs sammanfattningar lite varstans i ekonomibloggosfären över inlägg som har producerats. Så gör ju även jag varje söndag och det är alltid kul att lyfta fram vad andra gör bra så, trots att många gör liknande länkinlägg, så tänker jag fortsätta med denna tradition.

Vill du bli rik eller få uppmärksamhet?
I inlägget Svar på tal skriver den läsvärda bloggaren Zeads dead om detta att lägga tid på att blogga kontra lägga tid på att bli rik. Orsaken till inlägget är ett inlägg från Dollarmiljonärens dagbok där han påpekar att man bör fundera på varför man bloggar, är det för uppmärksamheten? Borde inte alla miljonärsbloggare därute istället ägna all tid åt att bli just rika? Jag håller nog med och erkänner mig skyldig. Det är förbenat roligt att blogga och få kommentarer/uppmärksamhet men även att kunna inspirera och hjälpa andra. Hade jag varit till 100% koncentrerad på att bli rik hade jag definitivt inte bloggat. Det tar det alldeles för mycket tid till egentligen. Men så är det så himla kul och jag har inga planer på att sluta.

Oseriöst men väldigt roligt
Om ni står ut med under bältet humor så tycker jag att ni skall ta er en titt på en entreprenörs blogg och något av de mest absurda meddelandena jag kan tänka mig skrivits på friskis & svettis i Falun.

Blivande entreprenör?
Visserligen har Herr SmartprivatEkonomi redan gjort en hel del sajtar och så men mellan raderna kan man läsa att både självförtroende och idéer börjar gro för större projekt.

Kombinerar utdelningar med värdeinvestering
Den mycket omtyckta bloggaren 4020.se har tagit ett litet steg åt sidan från utdelningsstrategin och kommer numera även satsa på värdetillväxt. Det skall förstås bli intressant att följa då detta är det jag själv försöker steg för steg lär mig mer om. Och om det blir lika noggranna inlägg om detta som om utdelningarna kommer det säkerligen bli bra att följa, Lycka till 4020!


Mot miljonens inlägg under veckan
Trevlig söndag kväll önskas!

4 kommentarer:

J sa...

En trevlig tradition indeed, det är ju nästan alltid nåt man har missat som man blir tipsad om av dig eller andra. =)

40procent 20år sa...

Tack!

Jag skulle säga att utdelningsinvestering kommer vara fokus och värdeinvestering kommer det göra det lättare att hitta bra bolag som kommer generera bättre utdelningstillväxt.

För mig så är Utdelningar & Värde samma sak! :)

Anonym sa...

Du, kan du inte göra så nytt fönster öppnas när man klickar på det du länkae? Lite irriterande att behöva backa tillbaka för att läsa färdigt din sida. Och så tror jag rent allmänt fler stannar på en sida de måste stänga ner själva. Jaja, nu la jag näsan i blöt. /S

inte miljonär än sa...

J: Ja visst är det!

4020: jag förstår!

S: Visst det går att ordna, jag har iofs fått åsikter från andra att det är tvärtom man vill ha det.. ;-) Ett mellan alternativ är att man klickar med höger musknapp för att välja att öppna länken i en ny flik. Skall ändå tänka på saken!