Steg 3 klart för sajten! ~ Mot miljonen

onsdag 17 mars 2010

Steg 3 klart för sajten!

Det gick snabbare än förväntat! Igår lade vi upp möjligheten att köpa ett konto med genomgångar till matematik C på sajten.

I början av året satte jag mig och planerade hur lång tid det skulle kunna ta att genomföra alla genomgångar som jag minst tyckte krävdes för att kunderna skulle få en bra grund till Matte C. I den planen gissade jag på att detta skulle vara klart i början av maj men det gick snabbare än vad jag trodde. 30 genomgångar blev det. Det känns gött. Jag har den här gången också lagt en del tid på att embedda "testa dig själv" formulär som förhoppningsvis skapar en gnutta mer känsla av interaktion. Detta vill jag också bygga vidare på. Ju mer "automatisk" interaktion som finns desto mer levande blir sajten.

I planen framåt finns mestadels marknadsföring och funderingar kring sajtuppbyggnad, grafik och information som behöver kompletteras. Sedan är det väl dags att även göra genomgångarna till MatteA/högstadiet någon gång under våren. Tyvärr är motivationen ganska låg att återigen sätta mig och bygga material. Jag får nog låta huvudet vila ett slag och göra annat tills kreativiteten återkommer.

Gå gärna till genomgångarna i Matematik C och ta dig en titt, kommentera om ni hittar nått könstigt!

Läs också:
En föraning om vingar som bär
Månadsutdelningar - Fördelar och nackdelar

7 kommentarer:

Håkan sa...

Kul att läsa om dina framsteg. Jag vet var det innebär att kämpa med en ny sajt så därför beundrar jag dig och din kreativitet.
mvh / Håkan

inte miljonär än sa...

Hej Håkan, ja det är hårt slit från början till slut att få igång allt, jag hoppas att det lönar sig i slutändan.... ;-)

Herr K sa...

Inte illa! Jag tror det kommer löna sig i slutändan iaf! Har du någon uppfattning om hur många arbetstimmar du lagt ner hittills på företaget? Vore intressant (och kanske skrämmande) att veta :P

J sa...

Wow! Jag halvfattade för första gången i mitt liv derivata. Det är stort. =)

Filmerna blir bara snyggare och snyggare, och jag hyllar att fokus verkligen ligger på att lära ut, inte att, bara för att det är en gratisfilm, locka folk till att köpa resten. Det märks att du vill lära ut, och det om något är ju ett bra betyg.

inte miljonär än sa...

- Herr K: Nej jag har inte riktigt koll, men i vissa perioder har jag suttit 4 vardagar mellan 18-22 och 7-10 h på helgdagarna. Jag vet, det är sjuuukt mycket särskilt som jag har en heltidstjänst men viljan att lyckas är enormt stark... Vad kan det bli om man slår ut det på typ 30 veckor? You do the math, jag är trött på den, hahaha.

- J: Jäkligt skoj att du halvfattade på en video. Det brukar krävas en hel del innan man förstår de olika vinklarna på det begreppet. Det är mycket viktigt för mig, och min yrkesheder, att allt jag gör verkligen siktar på att få elever att förstå och känna tilltro till den egna förmågan. Det är själva grundfundamentet i min pedagogiska syn. Om jag kan hjälpa ngn att få känna så genom en video så blir jag grymt stolt.

Mr D sa...

precis nåt sånt här har jag letat efter eftersom jag själv snart ska börja plugga upp matten. skolan idag är ju ett skämt bara distans studier och har man problem så står man där.
Annars tror jag att utbildning genom datorn kommer bli hur stort som helst. bara någon annan kunde fatta det. tänk på vad enkelt det måste vara och lära sig ett nytt språk, bara man gör programmet på ett bra sätt. ett exempel är ju hur många skulle inte vilja lära sig spela gitarr? hade alla kidsen lagt ner all tid som dom lagt ner på guitar hero så hade dom lätt kunnat spela gitarr idag. det gäller bara och göra det kul och att man hela tiden kommer vidare som ett spel. Mvh MrD

J sa...

Mr D: För språkinlärning via data har du Rosetta Stone som tydligen ska vara alldeles fantastiskt bra!