Söndag, länkar och företagande ~ Mot miljonen

söndag 7 mars 2010

Söndag, länkar och företagande

Jag har de senaste dagarna mest ägnat mig åt att jobba med mitt företag och att fixa med alla de praktiska bestyr som hör livet utanför internetvärlden till. Bloggandet, hur kul det än är, har fått stå tillbaka.

Jag håller för tillfället på att lägga upp alla 30 genomgångar som hittills är gjorda till MatteC på sajten och det är en del småpill att få ordning på. Dels har jag länge velat få in en möjlighet att "testa om man förstod videon" på varje genomgång utan att behöva köpa en alltför dyr statistiktjänst. I veckan insåg jag att den möjligheten låg mycket närmare till hands än vad jag trodde iom att det går att anpassa google forms (i google docs) till detta. Det är inte klockrent men det fyller funktionen att skapa möjlighet till interaktivitet.

Annars så är det ett mycket litet flöde in av kunder som skaffar ett konto. I dagsläget så har vi ett tiotal privatkonton och en skola som kunder. Men någon gång skall man väl ha det antalet också. Det är väl bara att jobba vidare, utveckla och anpassa. It's never crowded along the extra mile.

Intressant läsning
Jag prenumererar på ett antal ekonomi- och entreprenörsbloggar i min rss läsare och oftast så läser jag det mesta som skrivs. Nu har jag inte hunnit med det av ovan nämnda skäl. Men några saker har intresserat mig så mycket att jag tagit mig tid att läsa det:

Nostalgi om IT-kraschen - 4020 skriver intressanta reflektioner om IT-bubblan 10 år senare. Läsvärt om att vara kort- eller långsiktig. Jag gillar dessutom ordet "gubbaktier" ;-)

Loanland - En entreprenörs blogg om ett lite märkligt företag. Jag visste inte att detta företag fanns och det var intressant att läsa om.

Vad är viktigast? - För dig som är intresserad av att lära dig mer om fundamental analys så rekommenderar jag detta intressanta inlägg av bloggen zeds dead.

Tomtköp - En som är inne på fastighetsinvesteringar både i aktieform och numera ganska mer fundamentalt i form av en riktig tomt. Läs om ekonomisk trygghets tomtköp.

Mer om elcertifikat - Läs om att spekulera i elpriset på smart privatekonomi.


Jag önskar alla en trevlig söndag kväll och en god start på vecka 10! /Intemiljonären

2 kommentarer:

J sa...

Tack det samma!

Herr K sa...

Trevlig söndagskväll på dig med!