Kreativt flow ~ Mot miljonen

torsdag 4 mars 2010

Kreativt flow

I går kväll satt jag hemma och var så himla trött. Vaknade lika trött och släpade mig iväg till jobbet som en sur och blöt disktrasa redo att malas sönder i en avfallskvarn. Men efter lunch hände något.

Jag vet inte vad. Förstår det inte själv. Nu bubblar hela kroppen av ohämmad kreativitet och samtidigt som jag lägger upp videos till MaC i databasen kom jag på ett sätt att göra självrättande prov (mattelärarens dröm) med hjälp av googledocs och lite if satser. Just insikten att googledocs har oanade möjligheter fick hjärnan att nästan koka över av saker som jag vill prova. Jag har så mycket idéer att jag inte vet var jag skall börja.

När jag tänker efter kanske jag fortfarande är trött och går på övervarv, fast sjutton vad gött det är när man har ett kreativt flow!

Läs också:
Måndag kväll fy farao
Kapitalförsäkring, trötthet och företag

3 kommentarer:

Herr K sa...

Oroa dig inte, det går nog över snart... :P

J sa...

Har det ungefär 4 kvällar i veckan, enda nackdelen är att sömnen kommer sent. =) Men bästa känslan!

inte miljonär än sa...

HerrK: haha, jag det gör la det!

J: Lätt att bli lite speedad och glömma sömnen...