Veckans länkar - snabba ryck och brandjacking ~ Mot miljonen

söndag 7 februari 2010

Veckans länkar - snabba ryck och brandjacking

Helgen har inneburit lite datortid. Jag har jobbat alldeles för mycket framför datorn den senaste tiden och musarmen som kommer då och då gör sig påmind igen. Lite länkar vill jag ändå dela med mig av så här söndag eftermiddag.

Konjunkturläge
Jag hade tänkt skriva ett eget inlägg med lite konjunkturtankar och börsläget. Så läste jag dynamiska finansers utomordentliga sammanfatting med några kortfattade och enkla konjunkturreflektioner. Läs runt hörnet

Vissa går till handling snabbt
Jag har den senaste tiden känt en viss frustration att mitt företagsprojekt tar sådan enorm tid att genomföra. Blir en aning avis när jag läser erfarne webbentreprenören Dans inlägg Från tanke till idé på 3 minuter. Jag skulle ha börjat i mindre skala antar jag. Men nu är jag där jag är och skall försöka reda ut saker och ting…

Brandjacking
Alltid lika läsvärda bloggen disruptive har gjort ett inlägg om brandjacking. Alltså när bloggare bestämmer sig för att vara lite elaka eller ge igen på ett känt varumärke. Det som är intressant med detta inlägg för min egen del är att man kan ana vad som gör google nöjt nämligen diskussion om ett ämne. Läs brandjacking

Mina inlägg under veckan som gått:
Börsveckan - portföljen står emot bra
Bokföring för småföretagare
Jag vill inte vinna en miljon på Lotto
Fortnox AB - aktieanalys av molntjänsten
Passiva inkomster – så mycket har bloggens läsare

Nästa vecka skall jag fortsätta att dra ner på datortid för att bekämpa min musarm. Kanske blir en aning mindre bloggaktivitet helt enkelt. Trevlig söndag kväll! /Intemiljonären

Inga kommentarer: