Veckans länkar – Ofrivillig framgång och nya sajter ~ Mot miljonen

söndag 14 februari 2010

Veckans länkar – Ofrivillig framgång och nya sajter

Veckan är slut. Jag firar med ännu ett länkinlägg!

Nya sajter
Det poppar upp små nya sajter lite överallt på webben. Bloggen zeads dead har övergett bloggtjänsten blogg.se för wordpress och har numera en ny domän: Zed.nu, snyggt jobbat! För övrigt så måste blogg.se vara det absolut sämsta alternativet därute om man vill seo-anpassa sin blogg eller sajt. Verkar finnas minimala möjligheter till detta. Blogger är något bättre även om wordpress är bäst.

Även Smart privatekonomi har fortsatt sin väg mot fler inkomstbringande sajter. Den här gången en sajt som ger tips inför platt-TV köpet.

Sveriges bästa investmentbolag
4020 har haft en omröstning om sveriges bästa investmentbolag och vinnare blev Ratos. Ett bolag som jag själv är mycket intresserad av att investera i men där jag väntar på en nedgång för att köpa till ett bättre pris. Läs mer här.

Kvotering in i näringslivets toppar?
Jag tycker att programmet debatt på svt brukar blanda högt och lågt och ibland är det bara hysteriskt. Nu tycker jag jämställdhetsfrågorna är intressanta men i frågan om kvotering in i näringslivet känner jag mig osäker hur jag ställer mig till. Därför var det intressant att titta på debatten. Se den här. Om jag skulle sätta ner foten i frågan (något försiktigt) så är jag nog för kvotering så länge den är intimt länkad med kompetens.

Vad gör man när man lyckats?
Riktigt intressant inlägg om problemen som kan uppstå när man väl lyckats och man går från utvecklingsfas till administrationsfas. Hur skall man hantera den tråkiga vardagen efter att berget är besegrat?Läs dans inlägg här.

Mot miljonens inlägg under veckan:
Jämviktspendling för den långsiktige?
Min börsvecka
Vill du lägga upp en banner eller knapp?
Opcon vill köpa Tricorona - vad händer?
Nytt steg för företaget!!
Min internetbank för företaget
Veckans länkar - snabba ryck och brandjacking

hepp!

Inga kommentarer: