Veckans länkar – Investerarkriser och projektmänniskor ~ Mot miljonen

söndag 28 februari 2010

Veckans länkar – Investerarkriser och projektmänniskor

Vecka 8 läggs till handlingarna och nu börjar världens mest spännande vecka, nämligen vecka 9. I alla fall inbillar jag mig det denna söndag för att kväsa jobbångesten inför måndagen. Men först vill jag ändå lyfta fram lite länkgodis.

Inläggsfart
En entreprenörs blogg har legat lågt ett tag men verkar vara rejält på gång med inläggstakten just nu. I veckan har ”J” publicerat ett gäng bra inlägg om ekonomi, samhället och miljön:
1900% avkastning någon?
Räkna själv
Lite om el
Fossil imperialism (min favorit!)

Komplett guide för wordpress SEO
Det här inlägget är rätt gammalt men är bra för att det finns en checklista som man kan gå igenom om man vill sökmotoroptimera sin wordpress-sajt. Titta gärna på:
SEO-guide wordpress

Projektmänniskor
Det är ett projekt att driva blogg, bygga sajter och utveckla egna idéer. Det är fullt av sådana människor i vissa väl valda delar i bloggosfären. Inspirerande och kul att få följa. Själv älskar jag att följa andras projekt och se hur det går. Smart Privatekonomi har nu byggt ett rejält antal informationssajter och här får vi en statusuppdatering på det och mycket annat: Om du vill byta länkar inom ett visst antal områden så kontakta gärna denne bloggare!
Läs Statusuppdateringar

Investerarkris
Jag tror många kan känna igen sig i Svenskmillionares funderingar hur väl man egentligen gör sina investeringar och de perioder man själv tycker man gjort fel. Själv har jag gjort alla möjliga sorters misstag och klantigheter genom åren och kommer väl att göra lika många till. Men jag lär mig mer och mer och så småningom kanske jag kan minimera mina misstag till en bra nivå.
Läs: Portföljrapport och investerarkris

Vart tar börsen vägen?
Börsen har ju konsoliderat ett bra tag lite upp och lite ner i något slags jämviktsläge. Vissa menar att det nu kommer ett utbrott, frågan är åt vilket håll?
Läs: Börsen (vecka 8) nu smäller det snart

Mina inlägg under veckan:
Därför läser ni Mot miljonen
Börsveckan - Hispig Konjunkturbarometer?!
Entreprenörsbin
En titt på Konjunkturen
Varför besöker du/följer denna blogg?
En aning besviken
Veckans länkar - grekland och utdelningsplanering

4 kommentarer:

J sa...

Oj, man får tacka för berömmet!

Herr K sa...

Och jag tackar för uppmärksamheten!

svenskmillionaire sa...

Samma här!

Och jag måste betona att det var en intressant och mycket lärande upplevelse när jag drabbades av Mr Market och kände girighet, rädsla och investerarstress.

Nu har jag tränat på is i magen och hålla min portfölj orörd och det känns så mycket bättre än när man MÅSTE (som man tror) sälja och köpa för att få surfa på de största vågorna.

Tack för din intressanta och givande blogg!

inte miljonär än sa...

Tackar och varsågoda