En aning besviken ~ Mot miljonen

måndag 22 februari 2010

En aning besviken

Jag satte mig ner söndag kväll för att snickra ihop en adwordskampanj och efter en hel del funderande och tipsläsande lyckades jag få ihop, vad jag tyckte var, en snygg annons. Men på slutet tog det stopp...

Blev en aning besviken när felmeddelandet att mitt adwordskonto var för gammalt för att utnyttja en kampanjkod av någon sort. Bannade mig själv för att jag hade skaffat det där adwordskontot i höstas. Bara för att se hur det såg ut. Hade jag inte gjort det hade det fungerat alldeles utmärkt. Mailade google och beklade mig och fick till min förvåning svar efter 5 minuter. Bra service. Dåligt att jag inte kunde utnyttja kampanjkoden. :-(

Så försvann den gratismöjligheten.

8 kommentarer:

KD sa...

Gjorde samma misstag jag! Tidigare har det stått på talongen att det enbart gällde nya kunder men det gjorde det inte denna gången, lagom irriterande!

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Det gjorde det dock på min KD.

Herr K sa...

Jag vill minnas att det även stod på min kupong.

Dock så kan jag tycka det är lite dåligt att erbjudandet inte gällde om man sedan tidigare har ett adwordskonto, men som man aldrig använt...

Men men, själv använder jag ju mig av det nu, och Adwords funkar fint :)

inte miljonär än sa...

Hej alla, en idé: Kan man använda någon annans googlekonto för att utnyttja rabattkoden ändå eller finns det några spärrar för det tror ni?

KD sa...

Skumt! Jag som läste så noga, trodde jag. Aja =o)

J sa...

Surt du =/ Men det borde väl gå att ta nån annans?

inte miljonär än sa...

J: Jag är lite sugen på det men vet inte om man "får" göra så. Känns lite funky på ngt vis och man vill ju inte gärna hamna på svarta listan hos google

Herr K sa...

Jag skulle nog fråga Google själva om den saken, för att vara på säkra sidan. Koden kan ju nämligen vara personlig om du har otur, och det är ju inte värt att bli svartlistad som du säger...