Därför läser ni Mot miljonen ~ Mot miljonen

lördag 27 februari 2010

Därför läser ni Mot miljonen

Det genomfördes en undersökning här i veckan varför ni läsare kommer till just Mot Miljonen. Här presenteras resultatet.

Om bloggande
Nu är ju min blogg varken den mest populära eller mest kunniga ekonomibloggen men jag är glad för att man ändå kan ha läsare och inte minst intressanta diskussioner på bloggen. Egentligen är hela bloggfenomenet intressant. Häromdagen fick jag ta del av bloggstatistik som visade att antal nya bloggare minskat rejält bland människor från 15-28. Däremot har det ökat markant att blogga i åldrarna från 29 och uppåt. Om det beror på att det tar lite längre tid för denna ålderskategori att ”komma igång” eller att yngre bloggare hellre drar sig till facebook eller twitter vet jag inte. Det får någon social mediaexpert avgöra. Det som slår mig är ändå att faktabloggen (politik, ekonomi, miljö, IT och dylikt) är ganska stort för tillfället. Jag ser det som bra för demokratin och det allmänna läget i vårt land. Ursäkta alla modebloggare men era bloggar intresserar mig inte för fem öre.

Så till Resultatet
Av totalt 114 svarande så föll resultatet ut enligt följande:
Den största anledningen att följa denna blogg tycks alltså vara ett allmänt intresse av ekonomi. Därefter kommer aktier och personliga reflektioner som intresseområden. Personligen blev jag något förvånad över det svala intresset för entreprenörskap och företagande då jag har skrivit en hel del om detta. Jag skriver helt enkelt för "stängda ögon"…. ;-)

Den som har störst intresse för denna undersökning är självklart jag själv men det är ändå roligt att dela med sig till de som har deltagit. Återigen alltså, tack för er medverkan!

Läs också:
Tiden som investering
Courtage – en RUGGIGT snårig djungel
Stora bloggpriset

4 kommentarer:

J sa...

Jag läser om ditt entreprenörskap så sluta för fanken inte skriva om det!

inte miljonär än sa...

Det kommer att bli svårt att sluta. Det är alldeles för roligt att skriva om så både du och alla andra kommer med största sannolikhet få stå ut med det.

Muxboy sa...

Och jag känner dig personligen, så sluta inte skriva om musik, vin och IPA.

inte miljonär än sa...

Ipa & Vin kan säkert dyka upp ;-)