Webbsajter och SEO arbete ~ Mot miljonen

tisdag 19 januari 2010

Webbsajter och SEO arbete

Jag har skrivit en del om att bygga webbsajter och Semi-passiva inkomster på den senaste tiden. Jag ville dock inte publicera 3 inlägg i det dagliga nyhetsflödet. Därför valde jag att publicera dem "bakåt" i "bloggertiden" istället.

Är ni intresserade av att läsa lite guider, tankar och idéer om webbsajter och passiva inkomster via dessa så finns därmed följande inlägg att läsa på bloggen:
Lyckade webbsajter - Semi Passiva inkomster Ett inlägg om vad som gör en webbtjänst bra?!
Sökmotoranpassa dina länkar - guide Ett inlägg om länkar och hur dessa seo-anpassas
Hitta din font och installera den i Windows Ännu ett inlägg om Fonter

Alla dessa artiklar är sådant jag själv sitter och funderar på och lär mig mer om. Det är helt enkelt ett bra sätt att få ur sig saker man tänker på genom att skriva om dem. Hoppas att det kan vara någon annan till nytta! /Intemiljonär

4 kommentarer:

Herr K sa...

Tackar! Jag som är nybörjare och suger åt mig info om seo uppskattar allt som är av värde att veta :)

inte miljonär än sa...

Vad bra, Jag ser mig iofs också som nybörjare på detta. Har ju endast hållit på ett halvår och lär mig nya saker hela tiden.

bli Rik och Ekonomiskt Oberoende sa...

Ett tips, om hur "länkarna ska se ut", är att inte varje länk ska vara "sökmotoroptimerad".

Varför? Det är inte naturligt att alla länkar innehåller "keyword"/"keywordphrase". Det absolut viktigaste! Bred mix av hur länkarna ser ut.

Länkarna ska komma både från kommentarer, med nofollow och dofollow, vissa länkar bör vara endast url:en som är upplänkad, "klicka här"-länkar ...

inte miljonär än sa...

-Bli rik & Ek ob: Intressant! Så att efterlikna en naturlig länkstruktur är att föredra? Tackar för tipsen!