Veckans länkar – Muminmuggar och investmentbolag ~ Mot miljonen

söndag 24 januari 2010

Veckans länkar – Muminmuggar och investmentbolag

Jag har inte kunnat skaka av mig någon slags dyster känsla av att allt är segt denna helg. Igår skrev jag ett oinspirerat inlägg om mitt företag och idag känns det fortfarande dystert. Tur att det finns roligare läsning på andra bloggar!


Unga entreprenörer – Muminmuggar
Det var med stor glädje jag kollade igenom disruptives intervju med två unga entreprenörer som startat en webbutik där de säljer muminmuggar. Dom går fortfarande på gymnasiet och har en hel del omsättning! Se intervjun här.


Lite äldre entreprenör - Battleground
En entreprenörs blogg har länge kämpat mot diverse statsanställda för att kunna få igång sitt företag Battleground. Nu verkar det äntligen lossna en aning. Kul! Läs inlägget Ner med huvudet och upp med arslet.

Investmentbolag i fokus
Ekonomibloggarna lifeofastockman och 4020 har i veckan skrivit en hel del om Investor vilket har varit två intressanta läsningar. Investor har jag i omgångar funderat på men inte riktigt kunnat motivera mig själv att gå in i. Därför har det varit bra att lära sig mer om investmentbolaget. Läs:
4020 - Dags att ta ett aktivt beslut - säljer investor
LifeOfaStockman -Scaniapengarna slut men Wallenbergs sover nog tryggt om natten
Även Dynamiska finanser har skrivit om investmentbolag som där anses vara ett bra alternativ till fonder: Läs inlägget fonder

Ekonomisk trygghet?!
John som skriver bloggen ekonomisk trygghet verkar ge sig ut på lite mindre trygga äventyr nämligen sportsbetting. Hmm.. Dags att byta bloggnamn? ;-) Intressant ska det bli att följa i alla fall!

Motmiljonens inlägg under veckan
Imorgon har jag tagit ledigt från jobbet. Väldigt skönt. Ha en trevlig söndag! /Intemiljonär

2 kommentarer:

Anton Malmberg sa...

Kul att du gillade intervjun! Det är roligt att det ändå går att nå viss höjd med så pass nischade projekt!

/ Anton, Muminmuggar.se

inte miljonär än sa...

Hej Anton! Ja verkligen, jag tycker det är skitkul att ni lyckats. Det måste finnas många muminlovers! Fortsatt lycka till!