På andra sidan Jul och nyår ~ Mot miljonen

onsdag 6 januari 2010

På andra sidan Jul och nyår

Helgerna är slut och lagom till lite ledighet innan jobbet drar igång har influensan tagit mig i sitt grepp. Har varit småfebrig i snart en vecka nu och släpar mig mellan den heliga treenigheten Sängen – TV’n - Datorn.

Jag lyckas liksom alltid att bli sjuk när jag är ledig. På ett sätt är det bra, på andra sätt dåligt. Det är bra för att jag har ett jobb som ingen annan gör åt mig om jag är sjuk. Allt lägger sig bara på hög och det skulle säkert stressa mig mer att vara sjuk om det var fullt ös på jobbet samtidigt. Det dåliga är att all tid som jag och sambon skulle kunna spendera på roliga aktiviteter försvinner.

Jul och nyår har i alla fall varit bra. Vi har rest runt till våra familjer och umgåtts. Rent ekonomiskt har vi också överlevt bra. Jag tycker att perioden över jul och nyår alltid kräver sina budgettekniska färdigheter. Det skall julklappas, resas, nyårsfiras, champagnedrickas och sedan återstår bröd och vatten under januari tills man utsvulten får nästa lön. Så har inte varit fallet i år vilket är ganska avslappnande. Att blogga om ekonomi har sannerligen sina motiverande fördelar! Kanske ändå influensan har en (ekonomisk) fördel också?
/Intemiljonärän

2 kommentarer:

Herr K sa...

Det sägs ju att man blir sjuk under ledighet just för att kroppen stressar ner och lägger immunförsvaret på en lägre nivå, och då passar elaka virus på att slå till.

Tråkigt kanske, men visst, man gör inte av med pengar i onödan iaf :P

Krya på dig!

inte miljonär än sa...

Virusen hugger mig i ryggen när jag inte är beredd helt enkelt. Fult av dom....