Företag och nya projekt ~ Mot miljonen

torsdag 7 januari 2010

Företag och nya projekt

Det är torsdag kväll och jag har precis ätit blodpudding och en övernaturligt syrlig apelsin för att kuva sjukdomen. Trött på horisontalläget tänkte jag beskriva lite vad som händer på fronten Semi-Passiva inkomster och företaget.

Matematikvideo.se
Jag hade egentligen tänkt att ta tag i företaget och sajten till detta projekt efter nyår men jag har verkligen inte orkat det. På något vis måste hjärnan fungera någorlunda för att jag skall kunna tänka logiskt och just nu gör den inte det. Feber överhettar alla logiska hjärnceller och gör det omöjligt att jobba vidare. Nästa steg i projektet är i alla fall att kunna erbjuda en hel kurs till försäljning. Det skall bli grymt kul när detta är klart. Om du läser om detta för första gången och vill titta på sajten går du till http://www.matematikvideo.se eller läs mer om idén bakom projektet.

Parallellprojekt X
Samtidigt som jag har jobbat med matematikvideo har en idé sakta men säkert vuxit fram. Nu känns det också som om det skulle vara kul att kunna genomföra den och som den skulle kunna fylla ett kvalitativt behov. Idén är, otydligt beskriven, att kunna skapa en sajt med bilder och illustrationer. Tanken växte fram under tidig höst då jag satt och gjorde mycket illustrationer till matematikvideo. Men det är först nu som jag känner att jag har mental kraft att eventuellt genomföra den. Det kommer säkerligen dröja några månader och det gör inget. Självklart beskriver jag mer om idén senare. Det som är det bästa med idén är att det mesta av materialet redan är klart. Jag behöver bara slutföra det och skapa en sajt som passar ändamålet.

Varför göra allt detta då?
Man kan ju verkligen fråga sig varför jag lägger så mycket tid på att utveckla saker, skriva blogginlägg och jobba vidare. Jag kunde ju lika gärna ta ett extraknäck på Pågen här i göteborg som bullpackare. Då skulle jag också tjäna mer på det direkt. Drömmen (det är ju fortfarande en dröm) är att att öka det personliga månatliga kassaflödet för att få mer pengar till investeringar och i slutändan nå målet. Miljonen. Dessutom vill jag lära mig något på vägen. Det gör jag nog inte på Pågen. Vad som händer sedan då? hmmm.. vet inte men bloggen kommer i alla fall att byta namn.

Läs också:
Uppdatering företaget
Företagssajt - integreringen av wordpress klar

4 kommentarer:

Magnus från Dollarkursen.com sa...

Då får du väl byta namn till "Mot miljonerna" :)

J sa...

Kunskap är ovärdeligt, och du får förhoppningsvis mer kunskap av dina projekt än på pågen. Hoppas 2010 blir ett kanonår för mvideo och att vi får läsa mer om projekt nr 2 snart =)

Herr K sa...

Spännande! Det skall bli kul att se hur det utvecklar sig under året :)

Själv håller jag på och läser och experimenterar med SEO. Håller på och skriver texter till en ytterligare liten sajt jag tänkte lansera så småningom. Funderar starkt på WordPress, då kan du nog vänta dig ett mail eller två med frågor ;P

inte miljonär än sa...

Magnus: Varför vara ödmjuk? Mot miljaaarderna.blogspot.com ;-)

J: Det hoppas jag med! Skulle vara väldigt kul att kunna få företaget att fungera som jag vill!

Herr K: Det är bara att maila så skall jag hjälpa så gott jag kan...