Veckans undersökning - Hur gör du? ~ Mot miljonen

måndag 7 december 2009

Veckans undersökning - Hur gör du?

Denna vecka kör jag en undersökning här på bloggen. De undersökningar jag gjort innan har varit av varierande kvalitet. Det som de dock har genererat, trots deras kantighet, är att det alltid har blivit intressanta diskussioner efteråt som iallafall gett mig mycket bra information.

Den här veckan handlar frågan om på vilket sätt bloggens läsare gör sina aktieplaceringar. Den här gången har jag också lärt mig av mina misstag och tagit med fältet "other" utifall jag missar viktiga svarsalternativ själv. Ni som läser bloggen via rss måste tyvärr gå in på bloggen för att kunna göra undersökningen. Jag har försökt ordna så att undersökningarna skall kunna fungera även i era rss läsare men inte lyckats.
* update1: Du kan välja flera alternativ!
* update2: Undersökningen är nu stängd


6 kommentarer:

J sa...

Hmm, jag satsar på både långsiktig värdeökning och utdelningsinvestering, och när jag kan går jag in i hållbara investeringar. Vilken ska jag klicka på då? =P

inte miljonär än sa...

- Jag uppdaterar med ett alternativ till!

J sa...

Gött =)

Jim sa...

Jag satte en kråka på swingtrading...men jag blev lite fundersam...vad innebär "hållbara investeringar"...så här i klimatdebatterande tider har "hållbar" blivit något av ett modebegrepp, så jag undrar vad som avses i detta sammanhang?

inte miljonär än sa...

Det är en bra fråga Jim!

Jag har inte definierat vad som exakt menas med en hållbar investering än (håller på att skriva ett inlägg om saken)
Tanken är att skriva ett inlägg på bloggen som diskuterar huruvida en aktieplacering är hållbar eller inte ur ett ekonomiskt, socialt och miljömässigt perspektiv. Är personligen något ambivalent i frågan för tillfället, dels för att aktiehandel i mångt och mycket är en andrahandsmarknad och för att det är oerhört svårt att som aktieäägare ha ordentlig insyn i alla de företag och deras miljömässiga förehavanden.

Men men, det kommer ett inlägg i frågan efter att undersökningen är klar... ;-)

inte miljonär än sa...

...