Veckans inlägg - kluring och hajar ~ Mot miljonen

söndag 6 december 2009

Veckans inlägg - kluring och hajar

Veckan har som jag skrivit innan inneburit väldigt lite börsaktivitet för mig själv då jag ”ligger i diket” och tittar på när börsbilarna bränner förbi. Nu väntar jag på ett läge att komma back on track och åter igen vara med i racet. Det finns en hel del saker jag tycker varit intressant i veckan som gått och jag listar dem i detta inlägg:

Nytt företag!
Mannen bakom en entreprenörs blogg har startat ett nytt företag som skall stötta företag i rekryteringar. Skulle du ha nytta av en gedigen bakgrundskontroll av dina sökanden eller när du behöver anlita en konsult? Peoplecheck skall då hjälpa dig med detta!

Coca-cola kungen!
Warren buffet är Coca cola och utdelningskungen och på Svensk blogmillionare kan ni läsa mer om denne finansman. Där kan ni bland annat läsa att Warren Buffet har enkla vanor och bor kvar i sin villa som han köpte på 60-talet. Han älsklingsrätt är stek med Coca-Cola!

Aktier & stuff
På ekonomisk trygghet har det funderats i lite mer otrygga banor i inlägget är daytrading svårt.
Ett av de få innehaven jag ligger kvar i för tillfället är SCA som inte alls har hängt med i uppåtracet på sistone vilket faktiskt har känts ganska sunt. På Klirr i kassan beskrivs mer om SCA

Off –topic
Om ni känner för lite andra tankenötter än kommande aktiekurser så har jag presenterat en liten kluring på min matematikvideoblogg. Gör ett försök tycker jag och utmana er själva! Gå till matematikvideos blogg!

Annat off-topic
Såg dokumentären Shark water igår och vill tipsa om denna. Den handlar om hajfensindustrin. En sjuk industri som håller på att ta kol på top predatorerna i vårt absolut viktigaste ekosystem – Havet. Dessutom är dokumentären vacker och konstnärlig. Se dokumentären här.

Mina inlägg under veckan har varit följande:
Plastgrans-skiten
Opcon, Tricorona och Realty Income
Drivkrafter mot ekonomiska mål
Uppdatering min värdeutveckling
Bygga sajt - liten guide
Jag känner mig utanför...
Uppdatering företaget

Nu önskar jag eder läsare en fortsatt fin söndag! /Intemiljonären

1 kommentar:

J sa...

Tackar för länkhjälpen och många fina tips idag! =)