Små steg in på marknaden ~ Mot miljonen

fredag 11 december 2009

Små steg in på marknaden

Under torsdagen och fredagen försöker jag sakta men säkert gå in på börsmarknaden igen.

Under veckan har jag fyllt på i Getinge och SCA samt köpt på mig mer i Fortnox. Idag lade jag en lite mindre order på Trelleborg något under marknadspriset. Vi får se om den går igenom någon gång under dagen.

Annars planerar jag fortfarande nya aktieinköp. Läser mest på och tar det egentligen ganska lugnt. De företag som jag tittar på just nu är Ratos, Opcon, Trelleborg, SSAB och Realty Income. Men de inköpen får vänta tills nästa vecka eller till precis innan julen. Nu skall jag börja förbereda mig för jobbets årliga julbord. Det är dags för sill-, skink- och köttbullsfrossa och kanske en nubbe att skölja ned allt med.

Ha en trevlig fredag afton!

Inga kommentarer: