När luften går ur en ~ Mot miljonen

lördag 19 december 2009

När luften går ur en

Jag har verkligen ingen lust att skriva om varken ekonomi eller företagsutveckling denna lördag. Luften gick ur mig fullständigt på morgonen när jag läste morgontidningen och därefter bläddrade igenom nyheterna på text-tv.
Visserligen är det tråkigt att Saab troligtvis går i konken men för mig personligen är det ännu tråkigare att politikerna inte verkar kunna enas om ett kraftfullt åtagande i klimatpolitiken under Cop15. Jag har ingen aning om vad eller vilka länder som sätter käppar i hjulen. Inte mer än det man kan läsa i tidningarna:

Kanske är det Kina, USA eller oljeproducerande länder som inte vill bli av med sitt svarta gulds inkomster? Själv hade jag ändå känt ett visst hopp inombords innan mötet att det kanske kan gå. Ändå. Men nu går luften ur mig fullständigt, jag tappar den strimma hopp som fanns. Man befarar det värsta för vår planets hälsa.

- Miljödepression, kan man ha det?

Läs också:

2 kommentarer:

J sa...

Jodå. Samma jäla uppgivna besvikelse har drabbat mig också.

inte miljonär än sa...

Jo det var mycket tungt här i det intemiljonärska hemmet....

Bryta ihop och komma igen som en annan bloggare skrev om saken.