Jag har robotarm ~ Mot miljonen

torsdag 10 december 2009

Jag har robotarm

Och det beror inte på att jag gjort någon slags futuristisk I:robot implantation utan för att jag tog influensavaccin idag.

Ni kan alltså inte räkna med några längre blogginlägg denna dag av intemiljonären. Jag har kollegor som har blivit ganska illa däran av det där vaccinet men som tur är verkar jag klara mig lindrigt undan. Bara denna stela arm och lite sömnighet. Jag var tom tvungen att ta en paus på jobbet från provrättandet och sova en halvtimme i vilorummet. Det händer inte ofta.

En liten reflektion om aktier också. Jag tycker att det lilla bolaget fortnox går från klarhet till klarhet. De har nu nått 10 000 kunder med sin nättjänst och precis presenterat en ny tjänst: Fortnox lön. Jag ligger sedan början av veckan inne i aktien igen och den går just nu bra. Det skall bli kul att se om de lyckas få företaget att nå break even!

Läs också:
Fortnox AB
Opcon, Tricorona och Realty Income

4 kommentarer:

Herr K sa...

Snart är jag väl den enda ekonomibloggaren som är 100% mänsklig som den ovaccinerade människa jag är...:P

Roligt att Fortnox går fint iaf!

J sa...

Ajajaj du föll till föga alltså? =P
Herr K: Nej än så länge är vi två

inte miljonär än sa...

Ja det blev så efter att två av mina kollegor blivit vrålsjuka av trolig svininfluensa. Sedan kan det nog vara bra att vaccinera sig då jag jobbar på en skola med en hel del (något) ohygieniska tonåringar... ;-)

Jim sa...

Vaccinerad jag också, för några veckor sedan. Dom var rätt snabba i länet jag bor, ute i god tid och smidigt organiserat, hela proceduren på hälsocentralen tog inte mer än 3 minuter.

Nordnet verkar förresten ha en del problem denna morgon...min depå var minus runt 80% i morse då jag loggade in...en viss panik infann sig trots att det var så uppenbart att det var ett tekniskt fel som låg bakom.

Börsen verkar fortsätta upp...jag avvaktar mestadels, ligger ca 20% likvid vilket känns lagom, ser med nöje på utvecklingen i Kina- och Indienfonden och om nu bara BEF tar lite fart så kan det bli läge för en del avyttringar. Den har visat positiva tecken, så jag tror inte det är så långt borta.