Veckans inlägg - google förändrar sökresultat ~ Mot miljonen

söndag 13 december 2009

Veckans inlägg - google förändrar sökresultat

Det finns mängder att tipsa om som vanligt och här är ett axplock av detta. Jag hoppas att kanske något av dessa tips kan vara till nytta just för dig!

Googleförändringar
Google har gjort en rejäl förändring av sina sökmotorinställningar vilket faktiskt kommer att förändra en hel del. Bland annat sparar nu google din webbhistorik och anpassar sökresultatet efter vad du brukar klicka runt på. Själv tycker jag detta är ett konstigt steg av google. Jag vill ju ha så ”objektivt” sökresultat som möjligt. Därför gick jag in och stängde av den funktionen så fort som möjligt. Dessvärre tror jag att de flesta inte ens har en aning om att denna förändring har skett. Google, var inte onda ellerhur var det? Läs också SEO bloggarnas inlägg om saken:
Joinsimon: 10 viktiga konsekvenser av personliga sökresultat
Dan.se: Idag blev det hårt att jobba med internet

Veckans Warren Buffet
På bloggen Klirr-i-kassan publicerades inlägget: Varför inte alla som följer Warren buffet kommer att bli rika. Tänkvärt när du funderar på placeringsstrategier. Ett tips för dig som vill ha månadsutdelningar kommer både från Ekonomisk trygghet och bloggen http://www.4020.se/, läs inläggen:
Veckans artiklar (4020)
Att leva på aktieutdelningarna (ekonomisk trygghet)

Balansekonomi
Per Penning har varit på föredrag med Charlie lyxfällan Söderberg och jag anar viss tveksamhet från Per mot företaget som heter Balansekonomi, eller? Läs Balansekonomi eller tidsverkstad

Bloggtips
Kanske vill du piffa upp bloggen med en Favicon?

Veckans entreprenörsbloggar
En rätt inspirerande entreprenörsblogg är gjorda av människorna bakom http://www.thefairtailor.com/ som satsar på kläder med socialt ansvarsstagande och hög kvalitet. Nu i veckan släpptes deras webbshop så ta er en titt tycker jag!

En annan entreprenörsbloggare har medverkat till att strålsäkerhetsmyndigheten fått ta till lite extra åtgärder för brevbomber. Läs ett roligt inlägg om våra kontakter med myndigheterna

De inlägg jag har skrivit i veckan är följande:
Det är så nära nu...
Uppdatering min värdeutveckling
Små steg in på marknaden

Jag har robotarm
Att välja placeringsstrategi - alternativ och enkät

Börsen mitt i veckan - 4020 på placera.nu
Ny hemsida om ädelmetaller
Balansen i mitt ekonomiska liv
Veckans undersökning - Hur gör du?

5 kommentarer:

J sa...

Hur stänger man av funktionen i google?

inte miljonär än sa...

Gå in på google accounts --> webbhistorik --> Pausa webbhistorik

Det borde ordna biffen... ;-)

J sa...

muchos gracias! =)

Håkan på Spara-Placera.se sa...

Väldigt bra bloggpost med mycket intressant läsning. Perfekt för mig som inte riktigt hade tid att följa bloggosfären i förra veckan.
Tack!

inte miljonär än sa...

- Håkan: vad bra!