Börsen mitt i veckan - 4020 på placera.nu ~ Mot miljonen

onsdag 9 december 2009

Börsen mitt i veckan - 4020 på placera.nu

Just nu sitter jag mest på och rättar nationella prov i matte. Jag ser också hur besökarantalet växer på min matematiksida. Många pluggar intensivt just nu. Ändå är det kul att göra en liten koll på börsklimatet.

På placera.nu verkar de för tillfället ha en intervjuserie om finansbloggar och idag är det bloggaren 40procent20års som intervjuas. Nu heter han ju egentligen George Bol och bor i pekings hemmastad Norrköping. Kul att läsa om denna utmärkta och med information fullspäckade bloggare!

På börsen är det sedan två dagar svagt nedåt som gäller efter förnyad oro kring Dubai och lite negativ statistik kring varsel i Sverige. Trots det tror arbetsförmedlingen att arbetslösheten landar under våren som kommer och det vore ju skönt för alla arbetslösa därute! DN presenterar idag vinnare och förlorare i fondernas värld. Framförallt verkar det vara tillväxtmarknader som är den stora vinnaren under året hittills. Själv sitter jag med Kina, Ryssland och Indienfonder och de har ju faktiskt gått väldigt bra sedan i mars. Även aftonbladet som älskar "heta listor" hakar på trenden och publicerar samma sak. Nu skall man väl egentligen gå ur sina innehav när aftonbladet tipsar! ;-)

Själv så ligger jag fortfarande likvid med över 60% av mitt innehav och planerar just nu för nya placeringar. Fyllde i början av veckan på i SCA och Getinge och köpte på mig Fortnox igen. Men mer om det i inlägg senare denna vecka!

Läs också:
Att hålla nere kostnaderna
Börsdata.se

1 kommentar:

å sa...

4020 är KUNG!!!!!!!!!!