Veckans undersökning – Vad betalar du i courtage? ~ Mot miljonen

tisdag 17 november 2009

Veckans undersökning – Vad betalar du i courtage?

Det finns en uppsjö av banker som erbjuder aktiehandel via nätet på ett idag mycket smidigt sätt. Det är alltifrån våra älskade storbanker till Avanza, nordnet, aktieinvest och kanske några till. Igår publicerade jag ett inlägg om att hålla nere kostnaderna för handel med värdepapper.

Nu går frågan till er läsare vad ni betalar i courtage hos era aktiebanker. Själv betalar jag 99 kr hos avanza. (Om ni läser bloggen via rss måste ni gå till inlägget för att delta)
UPDATE: Nu har jag också lagt till alternativet 0-24 i undersökningen så att alla som vill kan vara med i undersökningen.. ;-)

13 kommentarer:

Sofia sa...

Varför har du inte avanza bas istället (39:- i courtage), för du handlar väl inte för så stora summor att det lönar sig med premium?

inte miljonär än sa...

- Sofia: Det är en mycket bra fråga, svaret på det är att jag har börjat fundera på detta just nu och inte kommit så mycket längre än att just fundera på det... Vet du om man kan ha KF tillsammans med avanza bas?

Anonym sa...

Ja, det går att ha kf med bas-nivå. Det har jag. Jag tror att det är den billigaste kf-lösningen på marknaden, iaf den billigaste jag känner till.

Anonym sa...

Du borde ha alternativet 0-24 kr med. Jag betalar 9 hos Avanza för småaffärer upp till 15.000. Hos Nordnet betalar jag 39; har Nordnetkontot kvar eftersom jag köper en del i Tyskland.

inte miljonär än sa...

Jag loggade in direkt och bytte abonnemangsform till avanza bas. Dumt att jag inte gjort det innan... :-(

Tack alla för informationen!

john sa...

Jag betalar 99kr via nordnets KF (svenska aktier). Utländska är dyrare....

//Ekonomisk trygghet

Herr K sa...

Jag har Avanza Bas med 39 kr i courtage, betydligt bättre än de 99 kr jag har hos Swedbank. Det var tack vare bloggosfären jag blev uppmärksammad på att Bas-alternativet inte var default vid registrering.

Kapitalförsäkring går lika bra som allt annat under Bas-delen :) // Herr K

Anonym sa...

Jag kör också avanza mini för 9 kr, så inget svarsalternativ passar.

Anonym sa...

Beroende på vad jag handlar är det olika pris:
Norden ca 9-10kr
USA ca 100
Tyskland ca 100
Kanada ca 240 tror jag.

Som dom andra säger, oruttinerat att inte ha något alternativ <24 ;)

/Erik

Anonym sa...

9:- på Avanza mini.

Tigerstyle sa...

Aja baja, man kan inte göra statistik och missa svarsalternativ. Dessa minimumdebiteringar är dock endast intressant vid mindre affärer. Så fort man gör större affärer blir det en helt annan sak. Då är det "billigaste" dyrast och tvärtom så det gäller att vara uppmärksam när portföljen växer.

inte miljonär än sa...

Hej anonyma, tigerstyle: Ja det var en miss att inte ta med 0-24... My bad.

inte miljonär än sa...

UPDATE: Nu har jag också lagt till alternativet 0-24 i undersökningen så att alla som vill kan vara med i undersökningen.. ;-)