Veckans inlägg - Pengar och konst ~ Mot miljonen

söndag 15 november 2009

Veckans inlägg - Pengar och konst

Sitter med min sambo konstnären bredvid mig målandes en oljemålning och blir tvingad att lyssna på Patti Smith. Känns väldigt pretentiöst helt plötsligt att skriva veckans inlägg. Men jag tar på mig baskern, tar fram rödvinet och blickar inåt och även utåt samt får en fransk brytning på min blandning av västgöta/jönköpings- och göteborgsdialekt. tres bien, que-esque impression avez moi de la situation economic é bloggosfäric! Le presentation:

Även på en entreprenörs blogg diskuteras det en del om konst och kultur i inlägget kulturens pris. Jag minns själv ett inlägg jag skrev för några månader sedan om Konst- och aktiebubblor efter att ha sett en dokumentär hur vissa spekulerar i konst. Kanske kan vara något för diversifieringen framåt när jag är steinrik.

Det är alltid intressant att fundera/spekulera kring hur mycket avkastning vi kan förvänta oss i framtiden. På www.4020.se kan ni läsa en intressant artikel om Hur mycket avkastning kan vi förvänta oss i framtiden.

Även på bloggen spara dig rik diskuteras det kring avkastningar men utifrån ett annat perspektiv, nämligen hur man kan nå avkastning trots minskad risk.

Ett intressant område som säkerligen kommer växa till gigantiska proportioner i framtiden är inbyggda system till mobiler. på Smart privatekonomi görs en analys av Mobispine som är ett av alla företag som jobbar inom området. En intressant analys.

Det jag har skrivit under veckan är följande:
Google-analytics och företagshemsidan
Uppdatering min värdeutveckling
Låna till aktiehandel - resultat enkät
Dokument min värdeutveckling
Planer på nya investeringar
Fattar man bättre beslut i hatt?
Sälja prylar på nätet - nu är det dags!
skatteverket del2
Skatteverket och Intemiljonärän
Aktiehandel - att snitta ner sig
Låna pengar till aktier - veckans undersökning

Au revoir!

1 kommentar:

J sa...

En tacker och bocker.