Veckans inlägg - nytt och dött ~ Mot miljonen

söndag 8 november 2009

Veckans inlägg - nytt och dött

Jag fortsätter att skriva veckans inlägg utifrån lite tematiska områden.

Att nå sina mål - Det är så himla lätt att glömma bort sina mål. Ofta så är det trevliga mål och drömmar som gör att man håller ut i vardagens slit, tristess och höstdepressioner. Jag tycker dock att det kan vara viktigt vid målsättning att målen är SMARTA (specifika, mätbara, avgränsade, realistiska, tidssatta, ansvarssatta). Framförallt tycker jag att det kan vara på sin plats att tänka till ett extra varv att våra mål är realistiska. Om man hela tiden sätter för höga mål kan det vara lätt att tappa motivationen när de inte nås. Den här veckan har jag läst två inlägg om detta av olika karaktär: Smart privatekonomi om Delmål med bloggen uppnått! och Köpstopp och ekonomi i borde jag ge upp?

Entreprenörssvängen svänger! - Jag har i veckan surfat vidare på the www efter intressanta sajter/bloggar om webentreprenörsskap. Den här veckan har jag hittat en blogg på veckans affärer: Entreprenörsbloggen. Dessutom fick jag tips från en läsare om http://www.foretagande.se/ och http://www.nyttforetag.com/ som verkar vara två företagsforum som lever till skillnad från http://www.startaeget.se/. Dessutom är sveriges bästa lasertagföretag igång i skåne: Läs mer i inlägget Lock n load

Nya bloggar och döda bloggar - Det poppar upp nya ekonomibloggar till höger och vänstermest hela tiden. Det är kul tycker jag och denna vecka har jag fått några mail från nya bloggare. En av dem är http://sparadigrik.blogspot.com/ som bland annat skriver intressant om När blir du skuldfri (och hur mycket kostar det)? För övrigt undrar jag var miljonkoden tog vägen? Det är en hel del ruljans i bloggosfären minsann. Till er som håller ut: It´s nerver crowded along the extra mile!

Utdelningar - Utdelningsbloggarna jobbar vidare, Läs mer på ekonomisk trygghet om Min utdelningsportfölj utveckling.

Jag har också skrivit en del både lite högre och lägre:
Pågående i företagsprojektet
Uppdatering min värdeutveckling
Stora bloggpriset
Börja spara nu – inte sedan
En svärm svalor med information
Fortnox - rapporten
Konjunkturtankar och Motmiljonen på facebook
Balansräkning november 2009
Min placeringsstrategi
Bästa banken för småföretagande

Nu önskar jag eder läsare tack för denna vecka. Ha en bra söndag eftermiddag och afton!

Inga kommentarer: